کد خبر : 38181
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : زندگی با کتاب

کتابخوانی رهبر به روایت خودشان

آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است



هگمتانه، گروه کتاب: حضرت آقا می‌فرمایند: کتابخوانی در سنین بنده ـ که البته بنده چندین برابر جوان‌ها کتاب می‌خوانم ـ غالباً تأثیرش به‌مراتب کم‌تر است از کتابخوانی در سنین جوان‌ها. آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است.
مقام معظم رهبری همواره توجه به کتاب و تذکر بر مطالعه را در سخنان خود برجسته کرده و بدان توجه وافری داشته‌اند. در این بخش گوشه‌هایی از سخنان عالم مکتب اهل‌بیت، آقا سیدعلی خامنه‌ای در باب اهمیت مطالعه هدفمند و جایگاه کتاب آورده شده است.
در جامعه‌ ما بی‌اعتنایی به کتاب وجود دارد. گاهی آدم می‌بیند در تلویزیون از این و آن سؤال می‌کنند: آقا شما چند ساعت در شبانه‌روز مطالعه می‌کنید، یا چقدر وقت کتابخوانی دارید؟ یکی می‌گوید پنج دقیقه، یکی می‌گوید نیم ساعت! انسان تعجب می‌کند. ما باید جوانان را به کتابخوانی عادت دهیم، کودکان را به کتابخوانی عادت دهیم؛ که این تا آخر عمر همراهشان خواهد بود.
کتابخوانی در سنین بنده ـ که البته بنده چندین برابر جوان‌ها کتاب می‌خوانم ـ غالباً تأثیرش به‌مراتب کم‌تر است از کتابخوانی در سنین جوان‌ها و شما عزیزانی که اینجا حضور دارید. آنچه که همیشه برای انسان می‌ماند، کتابخوانی در سنین پایین است. (1391.07.20)

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38181