کد خبر : 38162
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : خبر همدان

نگاهی به نمایش اتاق سفید

نوجوانانی که با عشق مرگ را به چالش می‌کشند



هگمتانه، گروه فرهنگی: عصر روز گذشته تالار فجر با روی صحنه بردن نمایش اتاق سفید کاری از گروه هفت از شهر کرج، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های همدانی بود.
به گزارش خبرنگار هگمتانه، اتاق سفید به کارگردانی مهسا جعفری و مسعود هاشمی‌نژاد و به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد عصر دیروز در تالار فجر به روی صحنه رفت.
این نمایش گوشه‌ای از حال و هوای کودکان مبتلا به سرطان را به تصویر می‌کشد که روانه اتاق سفید شده اند.
ماجرا از این قرار است که نوجوانان حاضر در اتاق سفید منتظر استیو جابز یا فرشته مرگ هستند که هر روز چند نفر از ساکنان اتاق سفید را با خودش به پیکنیک یا جهان دیگر می‌برد. ساکنان این اتاق با وجود شوخ‌طبعی که دارند اما افسردگی و ناامیدی خود را نمی‌توانند پنهان کنند. داستان با برخورد دو نوجوان در این اتاق و شکل‌گیری عشق بین آن دو شکل دیگری پیدا می‌کند و این هم اتاقی‌ها تصمیم می‌گیرند برای خدا نامه‌ای بنویسند و از او درخواست معجزه کنند؛ معجزه‌ای که کمترین خودخواهی در آن نیست و همه برای دیگری دعا می‌کنند.
این نمایش کوشیده به سوالات نوجوانان در مورد مرگ، چیستی خدا و معجزه پاسخ دهد و از زبان هنر برای بیان لحظات دردناک زندگی نوجوانانی استفاده کرده که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. در نمایش اتاق سفید با نوجوانانی آشنا می‌شویم که از طبقات مختلف اجتماع هستند و معجزه برای آنها زمانی اتفاق می‌افتد که عشق به هم نوع را مهمان قلب‌هایشان می‌کنند تا جایی که تک تک ساکنان اتاق سفید حاضر می‌شوند برای باقی ماندن عشق، جان خود را فدای دیگری کنند.
رپ‌خوانی بازیگران نوجوان و اشاره به نیاز نوجوانان به امید و معنا برای ادامه زندگی از دیگر مواردی است که در اتاق سفید خودنمایی می‌کند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38162