کد خبر : 38157
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : شهرستان

تخریب 6 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در باغ‌های نهاوند


هگمتانه، گروه شهرستان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از تخریب 6 بنای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی شهرستان خبر داد.
به گزارش هگمتانه، عباس آزادبخت اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد تبصره دو از ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی مصوب سال 1374 و اصلاحات سال 1385 و در راستای اجرای مفاد احکام قطعی صادر شده، تعداد 6 فقره بنای غیرمجاز در اراضی باغی شهرستان نهاوند قلع و قمع شد.
وی افزود: قلع و قمع و تخریب بناهای احداثی که مجموعا 850 مترمربع بوده است با حضور مقام قضائی، کارشناسان امور اراضی اداره جهاد کشاورزی و فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و نیروی انتظامی شهرستان انجام شد. دادستان عمومی و انقلاب نهاوند اضافه کرد: به منظور حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با هرگونه نصب کانکس، ساخت اتاقک و تخلیه مصالح ساختمانی که در حکم تغییر کاربری در اراضی کشاورزی محسوب می‌شود طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان به منظور صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه که موجب تضییع حقوق عامه می‌شود، می‌توانند تغییر کاربری‌های غیرمجاز را به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اعلام کنند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38157