کد خبر : 38154
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : شهرستان

«ملایر» میزبان اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس


هگمتانه، گروه شهرستان: فرماندار ویژه ملایر از میزبانی این شهرستان در برپایی اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان با عنوان "پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار" خبر داد و گفت: این همایش قرار است مهرماه امسال در دانشگاه ملی ملایر برگزار شود.
به گزارش هگمتانه؛ "سلمان اسماعیلی" در نشست هماهنگی برگزاری اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس استان همدان افزود: بسترهای لازم برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در ملایر مهیا است.
وی بیان کرد: فرهیختگانی از 20 کشور جهان در اختتامیه این همایش در ملایر حضور دارند که هر کدام از این فرهیختگان می‌توانند سفیرانی فرهنگی برای کشورهای خود باشند.
فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: محور اصلی اختتامیه همایش با موضوع ادبیات پایداری و معرفی کتاب‌های «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی»، کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی و ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» است.
اسماعیلی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب، ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی، بسیار غنی و سرشار از جهاد، ایثار و شهادت است، گفت: این شهرستان با تقدیم یک‌هزار و 100 شهید والامقام، بستری مهیا برای انتشار مفاهیم دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
به گفته وی با وجود چنین فرهنگی غنی و گنجینه‌هایی همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران، هیچ کمبودی در تولید محتوا برای انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس نداریم.
معاون استاندار همدان تأکید کرد: مساله امروز، فرم ارائه محتوا است که هنوز نتوانسته‌ایم متناسب با ذائقه و سلیقه جامعه مخاطب و نسل جوان امروز محتوای مفاهیم ارزشی دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ارائه دهیم.
اسماعیلی سرود "سلام فرمانده" را یک فرم موفق از مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس دانست که به خوبی جهانی شد.
وی ضمن تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های این شهرستان باید برای برگزاری هرچه بهتر اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس استان همدان، افزود: دانشگاه ملی ملایر آمادگی لازم را برای میزبانی شایسته این همایش داشته باشد.
فرماندار ویژه ملایر همچنین با اشاره به بازدید فرهیختگان از مکان‌های دیدنی و گردشگری ملایر به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی این همایش، بر لزوم تمهید مقدمات لازم در این زمینه تأکید کرد.
اسماعیلی یادآور شد: علاوه بر این اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاهی از ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حاشیه این همایش و همچنین اقدامات ابتکاری انجام شود.

 هر فرد در جامعه باید احساس کند که شهید زنده است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز گفت: اگر انقلاب می‌خواهد بزرگ شود، باید همه جامعه بزرگ شود.
سردار "مهدی ظفری" با بیان اینکه با این قاعده که جامعه ما منتظر ظهور است، باید حرکت کنیم، افزود: برای نشر ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس باید هر فرد در جامعه احساس کند که یک شهید زنده است، چاره‌ای جز انجام کارهای بزرگ نداریم.
به گفته وی در طول تاریخ فقط افراد خاصی بزرگ شدند، اما جامعه امروز ما شبیه تاریخ دوران‌های گذشته نیست و افراد بزرگی داریم که خود تاریخ‌ساز شده‌اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان برگزاری همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس در استان همدان را در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب و در راستای صدور انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و ادامه داد: با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس، یک حرکت جهانی در استان همدان شکل گرفت.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان ملایر و ظرفیت‌های بالای این شهرستان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اختتامیه این همایش به ملایر واگذار شد که امیدواریم با وفاق و همدلی موجود در این شهرستان، اتفاق بزرگ دیگری را رقم بزنیم.
سردار ظفری با بیان اینکه افتتاحیه این همایش برای نخستین بار در کشور در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، افزود: باید به یک نوع و شکل جدیدی شهدای والامقام و خاطرات و وصیت‌نامه آنها را معرفی کنیم و در این مسیر از چیزی هراس نداشته باشیم.

  با برگزاری همایش نهضت ترجمه؛ تاریخ‌ساز خواهیم شد
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز در این نشست تأکید کرد: با برگزاری اینگونه همایش‌ها باید روح استقامت و بزرگی ایران اسلامی را به جهان صادر کنیم.
"میثاق گودرزی" افزود: امروز در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که با برگزاری همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و نشر مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، تاریخ‌ساز خواهیم شد.
شهرستان ملایر یک‌هزار و 100 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38154