کد خبر : 38150
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : خبر همدان

حمایت خیران سلامت از بیماران فنیل کتونوری

نیاز به کمک خیّران برای حمایت از بیماران سخت‌درمان



هگمتانه، گروه خبر همدان: مسؤول مشارکت‌های مردمی‌ و امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از حمایت خیرین از بیماران فنیل کتونوری در استان و تهیه مواد غذایی برای آنها خبر داد.
به گزارش هگمتانه، حمید شاکری‌صفت روز گذشته با اشاره به برگزاری دویست و پنجاهمین جلسه شورای مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان اظهار کرد: در این جلسه پرونده هفت بیمار سخت‌درمان بررسی شد.
وی با اشاره به اینکه در این جلسه پرداخت 250 میلیون ریال مساعدت بلاعوض و نیز 100 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه به بیماران سخت‌‌درمان مورد موافقت قرار گرفت افزود: از سایر مراکز 345 میلیون ریال برای بیماران سخت‌درمان تخفیف گرفته‌‌ایم.
مسؤول مشارکت‌های مردمی‌ و امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با اشاره به اینکه در این جلسه دو بیمار مورد حمایت «طرح مهربانی» قرار گرفت و دو بیمار نیز زیرپوشش «طرح سخاوت» عنوان کرد: مجموع مساعدت‌ها برای این بیماران 695 میلیون ریال بود.
وی به تصویب توزیع 100 سبد مواد غذایی بین خانواده بیماران سخت درمان نیازمند در شب عید غدیر به ارزش 60 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: مساعدت به انجمن حمایت از بیماران فنیل کتونوری نسبت به تهیه مواد غذایی مخصوص این بیماران نیز مورد توجه قرار گرفت.
شاکری‌صفت خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز مبرم کودکان دارای «پی کی یو» یا «فنیل کتونوری» به مواد غذایی مخصوص بدون پروتئین، مجمع خیرین سلامت اقدام به حمایت از آنها کرد.
به نقل از فارس، وی بیان کرد: از آنجا که گروهی از بیماران سخت‌درمان زیر پوشش مجمع از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه در معرض ناامنی غذایی هستند، نیاز به کمک خیران در حمایت از این بیماران هم داریم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38150