کد خبر : 38145
تاریخ : 1401/4/2
گروه خبری : خبر همدان

تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیازمند اقدامات پیشگیرانه


هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان از تشکیل و معرفی به دادگاه حدود یک هزار و 850 مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز خبر داد و بر اقدامات پیشگیرانه در این زمینه تأکید کرد.
به گزارش هگمتانه، احمد قدیمی گرجای از برنامه محور بودن فعالیت‌های حوزه امور اراضی در محورهای سه‌گانه آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل و ساده سازی امور و نیز برخورد پیشگیرانه خبر داد و گفت: باید در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طرق مختلف به عموم مردم و مالکان اراضی و باغات بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز وارد کار شویم.
وی با تصریح بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی آمادگی دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود با نظر مساعد نسبت به درخواست‌ها رسیدگی کند، بر اقدامات پیشگیرانه در این عرصه تأکید کرد.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه مهمترین موضوع در این خصوص اقدامات پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت تبصره 2 ماده 10 و تخریب و قلع وقمع مستحدثات غیر مجاز است، اظهار کرد: این روند با همکاری مراجع قضائی و سایر دستگاه‌ها قابلیت اجرا پیدا می‌کند.
به گزارش مهر، قدیمی در ادامه صحبت‌های خود از تشکیل و معرفی به دادگاه حدود یک هزار و 850 مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز در دست رسیدگی در مرجع قضائی و صدور حکم خبر داد و گفت: در حدود 250 مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی نیز در همین سال اجرا شده است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/38145