کد خبر : 37608
تاریخ : 1401/3/19
گروه خبری : شهرستان

بازدید از منطقه حفاظت شده خانگرمز به مناسبت هفته محیط زیست

صعود امام جمعه همدان به قله «خانگرمز»

آیت‌الله شعبانی: محیط‌بانان نیازمند حمایت بیشتر




هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده ولی فقیه در استان همدان و امام جمعه همدان به مناسبت هفته محیط زیست از منطقه حفاظت شده خانگرمز بازدید و با محیط‌بانان و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب الله شعبانی، به مناسبت هفته محیط زیست از منطقه حفاظت شده خانگرمز بازدید و با محیط‌بانان و جمعی از کارکنان حفاظت محیط زیست استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
امام جمعه همدان در این بازدید با تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط محیط‌ بانان، در حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست، یادآور شد: محیط‌بانی از جمله مشاغل سختی‌ است که متأسفانه کمتر به شاغلان این عرصه توجه می‌شود و لذا نیازمند حمایت بیشتر از این عزیزان توسط مسؤولان مربوطه هستیم.
وی با تأکید بر اینکه اسلام جایگاه ویژه‌ای برای حفظ محیط زیست قائل است، گفت: حفظ محیط زیست از مهمترین آموزه‌های دینی در اسلام به شمار می‌رود.
نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: ائمه جمعه استان همدان آماده همکاری در عرصه نهادینه کردن فرهنگ حفظ محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی هستند. به نقل از حوزه، در پایان این بازدید کارت همیار محیط‌بان توسط مدیر کل محیط زیست استان تقدیم نماینده ولی فقیه در استان همدان شد.
گفتنی است منطقه حفاظت شده خانگرمز با وسعت بیش از 9 هزار هکتار در فاصله 30 کیلومتری شهرستان تویسرکان و در سمت جنوب‌غربی همدان قرار گرفته است.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/37608