کد خبر : 37392
تاریخ : 1401/3/11
گروه خبری : خبر همدان

حجت الاسلام دکتر فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس:

جلسه میدان میوه و تره بار از باب هم‌اندیشی بود نه تصمیم‌گیری

عضو شورا بدون اطلاع موضع نگیرد




هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر همدان گفت: بهتر است بدون اطلاع‌ موضع‌گیری نشود چراکه جلسه با نماینده سرمایه‌گذار میدان میوه و تره بار از باب هم‌اندیشی بود نه تصمیم‌گیری.
به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی در خصوص انتشار مطلب «تذکر عضو شورا به نماینده مجلس» توسط یکی از اعضای شورای شهر اظهار کرد: توصیه می‌کنم این عضو شورا اطلاعات خود را کامل کند، بدون اطلاع موضع‌گیری نکند و در جایگاهی هم نیست که به نماینده تذکر دهد.
وی با بیان اینکه عدم دعوت این عضو شورا به جلسه بحث دیگری است و اعضای شورا باید همدیگر را دعوت کنند و ما در آن دخیل نیستیم عنوان کرد: حرف ما این بود نماینده سرمایه‌گذار میدان میوه و تره بار به همدان آمده و اعضای شورا با یکدیگر صحبت کنند، سرمایه همدان که چند سال معطل مانده و در حال نابودی است، مشکل آن چگونه باید حل شود؟
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه کسی حمایت از نماینده تبریز نکرده که ایشان در مطلب خود منتشر کرده و ما حمایتی از کسی نداریم عنوان کرد: این پروژه چندین سال است خوابیده، اموال مردم است و باید تعیین تکلیف شود، اینکه با دادگاهی که ممکن است سه سال طول بکشد، مشکل حل می‌شود یا نه؛ نمی‌دانم، ما گفتیم بنشینیم و مشورت کنیم.
وی با بیان اینکه این جلسه صرفا هم‌اندیشی بوده نه تصمیم‌گیری تصریح کرد: در پایان هم گفتیم چون بقیه اعضا در جلسه نیستند مجدد همه اعضا با یکدیگر مشورت کنند و برای این کار راه چاره‌ای بیندیشند، اینکه گفته شده نماینده تصمیم گرفته، حرف بی‌ربطی است و اینها از لحاظ حقوقی قابل پیگیری است.
فلاحی در خصوص سرمایه‌گذاری در پروژه میدان میوه و تره بار نیز گفت: این پروژه طبق ماده 38 پیش می‌رود و اینکه قرارداد به چه شکلی بوده و به نفع شهرداری بوده یا نه؛ کار نداریم اما سرمایه‌گذار به دنبال ادامه کار است ولی می‌خواهد غرفه‌هایی که ایجاد می‌شود خریدار داشته باشد در حالی که الان تضمینی برای خرید آنها نیست.
وی با بیان اینکه غرفه‌داران باید اندک مشارکتی در ساخت داشته باشند که اکنون دخیل نیستند بیان کرد: از طرفی هم اگر شهرداری بخواهد این پروژه را اجرا کند بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد که شهرداری چنین توان مالی ندارد بنابراین توصیه می‌کنیم که از سرمایه‌گذار استفاده کنید.
به نقل از فارس، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه نماینده سرمایه‌گذار به دعوت من به همدان نیامده بلکه خود پیگیر کار بوده است افزود: ما نیز از باب همکاری وارد شدیم و از اعضای شورا نیز برای حضور در جلسه دعوت کردیم که تأکید می‌کنم جلسه هم‌اندیشی بود نه تصمیم‌گیری.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/37392