کد خبر : 36661
تاریخ : 1401/2/24
گروه خبری : خبر همدان

در رسیدگی میدانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، شهردار همدان و جمعی از مدیران شهرداری از دره مرادبیگ مطرح شد:

تأکید بر تهیه طرح جامع گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در منطقه دره مرادبیگ



هگمتانه، گروه خبر همدان: در رسیدگی میدانی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، شهردار همدان و جمعی از مدیران شهرداری از دره مرادبیگ بر تهیه طرح جامع گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در منطقه دره مرادبیگ تأکید شد.
به گزارش هگمتانه، در این بازدید میدانی که روز جمعه به مدت سه و نیم ساعت طول کشید مسائل و نیازهای مختلف در حوزه شهرداری منطقه دره مرادبیگ مورد بررسی و دستورات لازم جهت حل مشکلات توسط شهردار صادر شد.
سید مسعود حسینی ضمن بی نظیر خواندن مواهب طبیعی و ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری در منطقه دره مرادبیگ گفت: با انجام مطالعات لازم طرح جامع گردشگری و جذب سرمایه‌گذار بخش عمده‌ای از مشکلات این منطقه رفع می‌شود.
شهردار همدان با تأکید بر حفظ محیط زیست و فضای سبز طبیعی منطقه از تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات خبر داد و اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات مربوط به مشاغل مزاحم، مباحث ترافیکی، حمل و نقل عمومی، اصلاح معابر، کمبود پارکینگ و مباحث سرمایه‌گذاری این منطقه در دستور کار شهرداری است.
وی با اشاره به حضور مردم متدین و انقلابی در دره مرادبیگ گفت: باید فرهنگ اسلامی و ایرانی در حوزه‌های مختلف این منطقه نمود قوی و پر رنگی داشته باشد.
شهردار همدان با بیان اینکه مدیریت دره مرادبیگ بر مدیریت کل شهر مؤثر است افزود: با تعریف چشم انداز مناسب گردشگری و سرمایه‌گذاری بسترهای لازم در جهت توسعه این منطقه فراهم می‌شود.
در این بررسی میدانی که در مسجد دره مرادبیگ ادامه داشت برخی از ساکنان و نمازگزاران به طرح مشکلات و مطالبات خود در حوزه‌های خود از جمله پیاده رو سازی، وجود مشاغل مزاحم، ساماندهی مباحث ترافیکی، ایجاد پارکینگ‌های عمومی با کمک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت حمل و نقل عمومی، بازگشایی و اصلاح معابر جهت تقویت فضای گردشگری، توجه به حوزه‌های معماری و شهرسازی اسلامی و تعریف و اجرای طرح مطالعاتی گردشگری سالم پرداختند.
به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، شایان ذکر است در پایان این بررسی میدانی شهردار همدان دستورات مقتضی را جهت پیگیری و حل مشکلات این منطقه در چارچوب شرح وظایف و امکانات صادر کرد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/36661