کد خبر : 36422
تاریخ : 1401/2/19
گروه خبری : خبر همدان

آماده‌سازی منظر تاریخی هگمتانه برای ارزیابان یونسکو


هگمتانه، گروه خبر همدان: محمدحسن طالبیان، مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه شهردار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی استان از محور تاریخی و فرهنگی شهر همدان بازدید کرد.
به گزارش هگمتانه، در راستای ثبت جهانی پرونده «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود
در همین راستا، محمدحسن طالبیان، مشاور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه شهردار همدان و مدیرکل میراث فرهنگی استان از محور تاریخی و فرهنگی شهر همدان بازدید کرد و در این بازدید ضرورت‌های بازنگری در ساخت وسازها و سیما و منظر این محور تاریخی، در راستای آماده سازی همدان برای ثبت جهانی اعلام شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان در این باره اظهار کرد: امسال لازم است اقدامات مقدماتی در راستای رفع موانع ثبت جهانی پرونده «منظر تاریخی، شهری هگمتانه تا همدان» انجام و این عرصه برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود بنابراین یک تیم کارشناسی از عرصه پیشنهادی ثبت جهانی بازدید و مشکلات و موانع را احصا، شناسایی و مستند کردند.
علی مالمیر با بیان اینکه به منظور پیگیری پرونده ثبت جهانی هفته گذشته یک تیم کارشناسی در همدان حضور یافت افزود: هم زمان با این برنامه میدانی که از هفته گذشته آغاز و تا فردا ادامه دارد جلسه‌ای با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار و دستگاه‌های ذیربط در قالب ستاد رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، استاندار همدان ثبت جهانی هگمتانه را یکی از مهمترین اولویت‌های استان دانست و بر ضرورت همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در چارچوب معیارهای وزارتخانه میراث فرهنگی تأکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: شروع برنامه حذف سواره از هسته مرکزی هگمتانه مهم است که مقرر شده هرچه زودتر این مسئله آغاز شده و با سرعت بیشتری نهایی شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/36422