کد خبر : 36282
تاریخ : 1401/2/11
گروه خبری : خبر همدان

یادداشت

دشمنان از محبوبیت و امید آفرینی دولت سیزدهم بیمناکند


حدود هشت ماه از استقرار دولت مردمی سیزدهم با ریاست دکتر رئیسی می‌گذرد و چون با این انتخاب سرنوشت ساز بر آمده از اختیار مردم فهیم و موقع شناس ایران اسلامی دست بدخواهان کوتاه‌تر و با تجدید شمیم خوش دوران شهیدان رجائی و باهنر، انقلاب اسلامی آهنگ قوی‌تر شدن گرفت ضد انقلابیون بخصوص بیگانگان تلاش‌های خود را دو چندان کرده اند، زیرا چشم این را ندارند که ببینند فعالیتها توام با وحدت کم نظیر قوای سه گانه کشور به ریل صحیح، واقعی و جدی خدمت بی منت به ولی نعمتان ایران اسلامی بخصوص مستضعفان بازگشته و سید ابراهیم رئیسی با توکل به خدا، اطاعت از رهبر فرزانه و حمایتهای مردمی کمر همت را برای پیشرفت محکم بسته است.
تحقیقا پس از موفقیت آیت‌ا... رئیسی و شکل‌گیری کابینه دولت، عزم مخالفان جمهوری اسلامی برای ناچیز جلوه دادن و خنثی سازی و بی اثر جلوه دادن نقش انتخاب مردم دو چندان شده که متأسفانه برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند، یکی از این عرصه‌ها که امروزه بدرستی مورد توجه قرار گرفته، اقتصاد، تولید و بازار است و معاندان با فضا سازی‌های مصنوعی بخصوص در بخش اقتصاد امنیت روانی مردم را هر روز بنوعی به بهانه‌های عمدتا بی منطق به مسلخ می‌برند، مثلا یکی از هم استانی‌ها اخیرا می‌گفت به مغازه‌ای رفتم فروشنده صریحا سفارش کرد که برنج دو برابر ببر و یا اجناس بیشتری بخر، چون پایان اردیبهشت اجناس چند برابری خواهد شد! و این در حالی است که با سیاست تقریبا مناسب چند ماه اخیر دولت در مدیریت برنج مصرفی و وفور آن در بازار با قیمتهای متفاوت این کالا بنوعی تعادل رسیده و پاسخگوی تقاضاها بوده و هست.
بخشی از بازار و اصناف عادت کرده اند، طوری امور بازار رقم بخورد که افزایش‌های قبل همچنان ادامه پیدا کند تا آنان به پول‌های باد آورده برسند و در رفتار نمی‌خواهند به نظارت منطقی در سطوح مختلف تن بدهند حال با دو بهانه اثر احتمالی ارز ترجیحی و یا بالا رفتن دستمزد کارگران بطور تصاعدی ذهن مردم را به بازی گرفته اند، بلی وقتی قیمت تولید کننده کالایی 18 هزار تومان است و برای مصرف جزئی فروشنده 32 هزار تومان روی کالا درج می‌شود برای فروشنده‌ای غیر متعهد، طبیعی است که درج واقعی تولید کننده و فروش جزئی که حداکثر باید حدود 21 هزار تومان باشد گوارا نیست.
گذشته از عده‌ای بازاری‌های منصف که کم هم نیستند و برخی اجناس را به همان قیمت پایان اسفند 1400 به مشتری عرضه می‌کنند، ولی قبول بفرمائید در چند سال گذشته عده‌ای علیرغم نق زدن‌های مستمر با سوء استفاده از نوسانات بازار به ثروتهای نجومی در این حوزه دست یافته اند و حتی به جرات می‌توان گفت برخی نمادها و صحنه‌های ناهنجار اجتماعی و زشت امروز ما در معابر بازتاب لقمه‌هایی شبهه ناک است که با ظلم به مردم، دارای آثار منفی بوده، بشخصه از تاجری که همسو با ارزشهای انقلاب اسلامی هم نبود سئوال کردم آیا از وضع بازار ناراضی هستی؟ قویا گفت چرا ناراضی باشم، شب می‌خوابم صبح که بلند می‌شوم اجناسم روی هوا گران شده و روزانه صدها هزار تومان به دارائیم بطور تصنعی و الکی اضافه شده است.
مقطع فعلی که جنگ ترکیبی دشمنان علیه ما شکل گرفته، نباید از شر آفرینی‌های رنگارنگ بدخواهان غافل بود بخصوص زمانی که استکبار جهانی به رهبری شیطان بزرگ به شکست یا بی نتیجه بودن تحریم اقتصادی به صورت‌های مختلف اذعان کرده و حال راهی جز بازگشت به برجام برای تحمل ضرر کمتر که آنهم قصه‌های خود را دارد، پیش روی خود نمی‌بینند. بعلاوه برای رسیدن به مقصود خود بعنوان مکمل می‌خواهد القا کند که راهی جز بازگشت بسوی ما ندارید! به تعبیر دیگر دشمنان برای اهداف خود در کوچک جلوه دادن پیروزی‌های بزرگ و دست آوردهای غیر قابل انکار ما از هیچگونه تلاشی دریغ نکرده و برای رسیدن به این هدف شوم جان می‌کنند که قطعا با هوشیاری مردم کشورمان راه به جائی نخواهند برد. ان شاالله

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/36282