کد خبر : 29046
تاریخ : 1400/7/19
گروه خبری : خبر همدان

پُست به دنبال راه‌اندازی روستابازار

افزایش 156 درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در همدان

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل پست استان همدان با بیان اینکه شبکه پست در حال راه‌اندازی روستابازار است خاطرنشان کرد: در قالب این طرح روستاهای بازارمحور را شناسایی و در وبگاه بارگذاری می‌کنیم تا از تمام کشور بتوانند کالاهای این روستاها را خریداری کنند.

به گزارش هگمتانه، محمد امیدی ظهر دیروز از رشد 250 درصدی حجم امانات پستی استان همدان از زمان شیوع کرونا خبر داد.

وی با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا نقش این مجموعه بیشتر نمایان شد افزود: به مرور حمل بسته با موتورسوار از گردونه خارج شده و از کامیون استفاده می‌کنیم تا در آینده تدابیر دیگری برای مرسولات پستی داشته باشیم.

امیدی با تأکید بر اینکه پست در ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال‌های خانگی و خرده‌بازار نیز اثرگذار بوده است عنوان کرد: قریب به اتفاق کالاهایی که در شبکه مجازی رد و بدل می‌شود، توسط پست جابجا می‌شود بنابراین پست به عنوان نهادی قابل توجه در ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه شبکه پست در حال راه‌اندازی روستابازار است خاطرنشان کرد: در قالب این طرح روستاهای بازارمحور را شناسایی و در وبگاه بارگذاری می‌کنیم تا از تمام کشور بتوانند کالاهای این روستاها را خریداری کنند.

امیدی با بیان اینکه در مجموع 555 واحد پستی در استان وجود دارد گفت: 38 واحد پستی دولتی معادل 7 درصد، 497 واحد خصوصی معادل 93 درصد، 326 واحد روستایی معادل 61 درصد و 209 واحد شهری معادل 39 درصد است.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه‌های اینترنتی استان 156 درصد افزایش نسبت به سال قبل دارد افزود: 174 فروشگاه فعال اینترنتی در استان مشغول فعالیت هستند.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/29046