کد خبر : 29011
تاریخ : 1400/7/19
گروه خبری : خبر همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مسئله مدرسه مزدقینه قانونی حل و فصل شود

برخوردخشن صورت نگیرد

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در رابطه با پلیس ساختمان و دستفروش‌ها که مشغول فعالیت هستند، حتی اگر خلاف قانون هم صورت گرفته باشد کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد.

به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... حبیب الله شعبانی بعد از ظهر یکشنبه با حضور در مدرسه شهدای علم و فناوری در منطقه مزدقینه همدان از نزدیک در جریان روند اتفاقات صورت گرفته قرار گرفت و با دعوت از مسؤولان مدرسه و مسؤولان شهرداری بر عمل به قانون و حل و فصل مشکلات به صورت قانونی و به دور از حاشیه تأکید کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه روند قانونی این مسئله باید به صورت قاطع به مسؤولان مدرسه اعلام شود، اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات کارهای قانونی به درستی انجام نمی‌شود، چرا که به صورت قانونی مسائل مطرح و بیان نمی‌شود و به صرف بیان شفاهی بسنده می‌کنند و این کار مشکلاتی را در آینده ایجاد خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه در عرصه‌های دیگر نیز لازم است تا مسؤولان و متولیان کار به صورت قاطع و روشن شرایط و ضوابط را مشخص کنند، مطرح کرد: قطعاً اگر از ابتدا به صورت قاطع و مشخص وضعیت این مدرسه مشخص شده بود، خود مسؤولان مدرسه اقدام به جمع آوری آن می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر طرف مقابل مجرم هم باشد، حق برخورد و رفتار خشن با او را نداریم، خاطرنشان کرد: فرضا اگر این کار کاملاً غیر قانونی هم باشد، انتظار بر این است که پلیس ساختمان به نحوی برخورد نکند که کار به درگیری منجر شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری به جد در نحوه برخورد با شهروندانی که گاهی قانون را رعایت نمی‌کنند باید تأمل کند، اظهار کرد: چه در رابطه با پلیس ساختمان و چه افرادی که به عنوان دستفروش مشغول فعالیت هستند، نباید فراموش کنیم حتی اگر خلاف قانون هم صورت گرفته، کسی حق برخورد خشن با مردم را ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه به دنبال قضاوت یک طرفه و اینکه چه کسی در این ماجرا مقصر بوده نیستیم، گفت: این رفتار نه در شأن شهرداری است و نه در شأن جامعه فرهنگی چراکه درگیری به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی با تأکید بر اینکه همه باید به هم کمک کنیم تا کار به صورت قانونی پیش برود، مطرح کرد: همه ما شهروند این کشور و استان هستیم و به کوری چشم دشمن، در کنار هم این مسئله را حل خواهیم کرد و اجازه سوء استفاده به دشمنان را نخواهیم داد.

به نقل از مهر، آیت‌ا... شعبانی با اشاره به لزوم حمایت از دانش‌آموزان و ساکنان مناطق کم برخوردار، عنوان کرد: سوال اینجا است که با وجود این همه ساختمان در شهر آیا این دانش‌آموزان باید در اینجا و در این وضعیت تحصیل کنند؟ و لازم است مسؤولان اقدام جدی در راستای حمایت از این دانش‌آموزان انجام دهند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/29011