کد خبر : 28203
تاریخ : 1400/6/24
گروه خبری : خبر همدان

درخواست سفیر صربستان در ایران با سفر به همدان:

اتاق بازرگانی مشترک بین همدان و صربستان تشکیل شود

هگمتانه، گروه خبر همدان: سفیر صربستان در ایران با سفر به همدان خواستار تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین همدان و صربستان شد.

به گزارش هگمتانه، دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران در سفر به استان همدان و بعد از بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان همدان بیان کرد: ایران و صربستان روابط سیاسی خوب و روابط تجاری از زمان‌های گذشته داشته اند و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که هر دو کشور دارند می‌توانیم در زمینه اقتصادی به‌ خصوص کشاورزی همکاری‌های بیشتری هم داشته باشیم.

سفیر صربستان با اشاره به اینکه ملایر به تولید کشمش در جهان شهرت دارد افزود: کشمش تولیدی ملایر به بازارهای صربستان وارد می‌شود.

او با اشاره به اینکه گردوی تولیدی در استان همدان هم بهترین کیفیت را در ایران دارد افزود: امیدوارم کشاورزان و بازرگانان و متخصصان بتوانند در زمینه افزایش صادرات و واردات بین دو کشور به ویژه استان همدان و صربستان کمک و فعالیت کنند.

تودورویچ با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در استان همدان با اشاره به بازدید‌هایی خود از دیگر بخش‌های استان همدان از جمله صنایع اظهار کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی از استان همدان به صربستان صادر می‌شود و امیدوارم سفرم به این استان پر بار بوده باشد و همکاری‌های گسترده تری دراین زمینه بین صربستان و استان همدان شکل گیرد.

سفیر صربستان در ایران از برگزاری نشست تخصصی اقتصادی بین ایران و صربستان در آینده‌ای نزدیک در تهران خبر داد و تصریح کرد: سفر به استان همدان هم در راستای برگزاری این نشست است و گزارش‌هایی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان همدان برای تقویت روابط اقتصادی، به بلگراد ارسال خواهد شد.

تودورویچ تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به‌منظور تسریع در روند همکاری را خواستار شد و گفت: بی صبرانه منتظر برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی بین ایران و صربستان در تهران است.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/28203