کد خبر : 28193
تاریخ : 1400/6/24
گروه خبری : خبر همدان

طلاب کلینیک «ناصرین» زمینه ساز اصلاح بزهکاران

هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان همدان گفت: عملیاتی شدن طرح کلینیک ناصرین برای نخستین بار در همدان زمینه ساز اصلاح رفتار بزهکاران برای بازگشت به زندگی است.

به گزارش هگمتانه، حسن خانجانی روز سه شنبه در بازدید از کلینیک ناصرین بیان کرد: حضور تعدادی از زندانیان در کلینیک ناصرین به عنوان مجازات جایگزین حبس سبب همیاری و دوستی طلبه‌ها و ارتباط گیری مؤثر آنان با زندانیان شده که این تعامل زمینه ساز اصلاح رفتاری فرد بزهکاران نیز شده است.

وی با یادآوری اینکه کلینیک تربیتی ـ آموزشی ناصرین برای نخستین بار در کشور سال گذشته در همدان راه‌اندازی شد اضافه کرد: این کلینیک با هدف اصلاح ساختار اخلاقی، رفتاری و عملی زندانیان راه‌اندازی شده است.

دادستان همدان افزود: اصلاح رفتاری و خودشناسی افراد بزهکار از اولویت‌های کلینیک ناصرین است و حضور بزهکار در این کلینیک و فرا گرفتن آموزش‌های لازم از طلاب و اساتید آنان را در مسیر اصلاح و بازسازی شخصیتی قرار می‌دهد.

خانجانی ادامه داد: طرح کلینیک ناصرین تاکنون توفیقات بسیاری داشته و در صورت موفقیت کامل، می‌تواند در سراسر کشور نیز به مرحله اجرا در آید.

وی توضیح داد: حضور در این دوره‌های آموزشی سبب می‌شود تا فرد زندانی پس از آموختن سبک زندگی و مهارت‌های لازم، پس از پایان دوره حبس با روحیه‌ای مناسب به آغوش خانواده خود بازگشته و دنبال انجام رفتار مجرمانه نرود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان تأکید کرد: دستگاه قضایی استان، کمک به اصلاح رفتار بزهکاران برای آموختن روش درست زندگی را از اولویت‌های خود می‌داند، چرا که هدف مجموعه قضایی خالی شدن زندان‌ها با کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام گوگردی: خودآگاهی و رفع مشکلات مهارتی در کلینیک ناصرین

مدیر کلینیک ناصرین در همدان نیز گفت: طرح راه‌اندازی این کلینیک با مطالعات بسیار برنامه‌ریزی و عملیاتی شد و سال گذشته این طرح مورد استقبال رئیس سابق قوه قضائیه قرار گرفت.

حجت الاسلام مهدی گوگردی اظهار کرد: در این طرح هر طلبه با عنوان ناصر با یک یا 2 زندانی با عنوان منصور رابطه دوستی برقرار کرده و در یک دوره 10 روزه او را با مباحث مختلف اعتقادی، اخلاقی و رفتاری مطابق با آموزه‌های اسلامی آشنا می‌سازد.

وی افزود: خودآگاهی، حل مساله و برنامه‌ریزی و کنترل خشم از سرفصل‌های اصلی دوره‌های ناصرین است، ضمن آن که در پایان 10 روز، ناصر و منصور در برنامه‌ای تربیتی با حضور در یکی از امامزاده ها، گلزار شهدا و غسالخانه مباحث دیگر معنوی را دنبال می‌کنند و از حضور راویان برای اثرگذاری بیشتر بهره می‌گیرند.

مدیر کلینیک ناصرین ادامه داد: در نهایت یک مشاور هم با هر منصور به گفت و گو می‌نشیند تا شناخت شخصیتی این افراد نیز پس از جمع بندی اظهار نظرات مشاوران و ناصران به دست آید.

حجت الاسلام گوگردی گفت: با شناخت از روحیات زندانیان، ضعف‌های مهارتی آنها شناخته شده و سعی و تلاش روحانیان برای مهارت افزایی در این زمینه‌ها معطوف می‌شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/28193