کد خبر : 28135
تاریخ : 1400/6/23
گروه خبری : شهرستان

نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

آمارهای اشتغال در استان با «واقعیت بیکاری» همخوانی ندارد

افتتاح کارخانه ذوب آهن اسدآباد در اواسط پاییز

هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه آمارسازی و آماربازی میزان اشتغال ادارات ذی‌ربط کلان استان و منطقه که در گزارش کاری خود داشته‌اند با واقعیت بیکاری موجود، نمی‌خواند.

به گزارش هگمتانه، کیومرث سرمدی واله با بیان اینکه اگر بر اساس گزارش کار و آمارهای اشتغال ارائه شده ادارات در کلان استان و منطقه شغل پایدار ایجاد شده، پس چرا شاهد این میزان بیکاری هستیم؟، اظهار کرد: اداراتی که ذی‌ربط اشتغال شهرستان اسدآباد هستند حتی در جذب اعتبارات و تسهیلات اشتغال‌زایی به نحو شایسته‌ای عمل نکرده‌ و نتوانسته‌اند با زمینه‌سازی میزان تسهیلات اختصاص یافته به شهرستان را که امکان جذب داشته، جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه، به عملکرد برخی از ادارات شهرستان از جمله اداره کار و بهزیستی در عدم جذب تسهیلات اشتغال‌زایی در همین رابطه انتقاد دارم، تصریح کرد: با چنین وضعیتی باید توسط ادارات ذی‌ربط اشتغال، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار بخشی از کار که مربوط به ترک فعل برخی از مسؤولین ادارات در بحث اشتغال بوده را جبران کنیم.

نرخ بیکاری 13 درصدی در اسدآباد

سرمدی واله میزان نرخ بیکاری شهرستان اسدآباد را 13 درصد اعلام کرد و ادامه داد: بیش از 60 تا 70 درصد از بیکاران این شهرستان دارای تحصیلات عالیه بوده که به دلیل نجات از بیکاری حاضر به قبول پست خدماتی چون نگهبانی هستند.

وی با بیان اینکه بیکاری‌های موجود شهرستان انباشته شده از گذشته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 1200 تا 1500 جوان بیکار اسدآبادی در دفتر بنده برای اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند که اکثریت این جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های مختلف بوده و پوشش این افراد در مدت یکسال کار سختی بوده اما ما سعی خود را می‌کنیم.

سرمدی واله گفت: درشهرستان اسدآباد به لحاظ زیرساخت‌ها از گذشته‌های دور تا سال‌های اخیر کم کاری شده و این امر موجب عقب ماندگی صنعتی این شهرستان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به کارخانه ذوب آهن اسدآباد، تصریح کرد: این کارخانه به منظور تغییر خط تولید خود از شمش چدن به فرومنگنز از 15 سال پیش تعطیل و در حال خاک خوردن بود که با پیگیری‌های لازم برای مدت مشخصی به بخش خصوصی واگذار شد.

ضرورت به‌کار گیری نیروهای بومی در کارخانه ذوب آهن اسدآباد

سرمدی واله با تأکید براینکه بر اساس قرار داد با سرمایه‌گذار بخش خصوصی کارخانه ذوب آهن شرط گذاشته شده که صفر تا صد نیروهای این کارخانه صنعتی بومی شهرستان و منطقه باشند، اظهار کرد: در صورتی‌که نیروی متخصص بومی کار در شهرستان برای کارخانه ذوب آهن وجود نداشته باشد این کارخانه بر اساس قرار داد منعقد شده اجازه استفاده از نیروی متخصص غیر بومی را خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، وی از افتتاح کارخانه ذوب آهن این شهرستان در اواسط پاییز سال‌جاری خبر داد و اظهار کرد: بنابر قول مساعد سرمایه‌گذار جدید بخش خصوصی ذوب آهن (فرومنگنز )این کارخانه صنعتی مهم شهرستان در اواسط پاییز به بهره‌برداری خواهد رسید که افتتاح و بهره برداری آن به‌طور قطع با گره‌گشایی بخشی از مشکلات اشتغال از نقش مؤثری در اشتغال پایدار جوانان منطقه و افزایش سرمایه ملی کشور برخوردار بوده و به صورت مستقیم برای 200 نفر ازجوانان اشتغال به همراه خواهد داشت.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/28135