کد خبر : 27905
تاریخ : 1400/6/17
گروه خبری : خبر همدان

توصیه رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر همدان:

شهروندان املاک را قانونی تفکیک کنند

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان توصیه کرد: شهروندان همدانی، املاک خود را به‌صورت قانونی تفکیک کنند.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ مرتضی کرباسیان در جلسه کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورا، گفت: شهروندان همدانی از خریداری املاک عادی خودداری کنند و یا از دستگاه‌های مربوطه استعلام بگیرند که ضمن احراز مالکیت، از کاربری ملک هم مطلع شوند.

وی با توجه به اینکه هزینه‌های بسیاری برای تعیین‌تکلیف برخی املاک عادی بر دوش مدیریت‎ شهری و شهروندان تحمیل خواهد شد؛ اظهار کرد: مباحث املاک عادی یکی از مشکلات اساسی مدیریت‌شهری محسوب ‎می شود که متأسفانه شهروندان در این زمینه به شهرداری مراجعه نمی‌کنند و به صورت عادی واگذار می‎ شود؛ از این‌رو هم شهروندان و از سوی دیگر مدیریت‌شهری را دچار مشکل می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان پیشنهاد داد: به‌منظور رفع این معضل شهری می‌طلبد که تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه از جمله ثبت اسناد، راه‌وشهرسازی، استانداری همدان و به‌ویژه دستگاه قضایی ورود جدی پیدا کنند و شهرداری را کمک دهند تا وضعیت املاک عادی هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

کرباسیان معتقد است: برخی از قوانین مدیریت‌شهری بسیار قدیمی بوده و پاسخ‌گوی نیازهای روز جامعه نیستند؛ از این‌رو باید این قوانین با همت تمامی دست‌اندرکاران، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌روز شوند تا پاسخ‌گوی مشکلات و چالش‌های روز باشند.

وی تأکید کرد: این قوانین باید بر اساس وضع موجود، به‌روز شوند که در این راستا از اساتید حقوق، قضات، وکلا و اساتید مدیریت‌شهری درخواست داریم تا پیشنهادات و نظرات خود را در این زمینه به شورای اسلامی شهر همدان ارائه دهند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/27905