کد خبر : 27634
تاریخ : 1400/6/10
گروه خبری : خبر همدان

با حضور دکتر فلاحی و سرپرست شهرداری همدان رقم خورد:

بهره برداری از ۸ دستگاه اتوبوس شهری بازسازی شده

هگمتانه، گروه خبر همدان: طی مراسمی با حضور حجت الاسلام فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، سرپرست شهرداری و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری همدان و مسؤولان صندوق کارآفرینی امید در هفته دولت؛ 8 دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه شد.

به گزارش هگمتانه،  شاکری سرپرست شهرداری همدان در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در شهر همدان همواره مورد تأکید شورای اسلامی شهر بوده و یکی از اهداف اصلی مدیریت شهری در جهت تسهیل تردد و افزایش سطح خدمات رسانی به شهروندان است که با وجود کمبود نقدینگی و افزایش چند برابری قیمت اتوبوس‌ها در سال‌های گذشته، شاهد نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر همدان هستیم.

مجید شاکری ادامه داد: شهرداری همدان با مشارکت صندوق کارآفرینی امید، بازسازی 26 دستگاه اتوبوس توسط شرکت شهاب خودرو دیزل را آغاز کرده که تاکنون بازسازی کامل 8 دستگاه از این اتوبوس‌ها صورت گرفته و امروز تحویل ناوگان شد و 8 دستگاه نیز در مراحل پایانی بازسازی قرار دارد و در ماه‌های آتی تکمیل و وارد ناوگان می‌شود و بازسازی سایر اتوبوس‌ها نیز بر اساس زمان بندی انجام و به مرور اضافه خواهد شد.

شاکری ضمن تقدیر از همراهی استانداری، سازمان همیاری شهرداری‌ها و صندوق کارآفرینی امید در اجرای این طرح، افزود: در کنار بازسازی اتوبوس‌های فرسوده به دنبال نوسازی تاکسی‌های درون شهری هستیم که امیدوارم با افزایش سطح همکاری‌ها و مشارکت صندوق کارآفرینی امید و سایر دستگاه‌ها به زودی شاهد نوسازی تاکسی‌های فرسوده باشیم، چرا که شهروندان همدانی و رانندگان زحمتکش تاکسی لایق استفاده از بهترین امکانات و خودروهای جدید هستند.

مشاور شهردار و رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان نیز در این مراسم گفت: توسعه حمل و نقل عمومی از جمله برنامه‌های شاخص سازمان است که در همین راستا بازسازی اتوبوس‌های درون شهری با مشارکت صندوق کارآفرینی امید در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون تعداد 8 دستگاه از این اتوبوس‌ها به صورت کامل بازسازی شده و وارد ناوگان می‌شود.

محمدرضا بیاناتی تصریح کرد: در اجرای این طرح شهرداری همدان مبلغ 26 میلیارد ریال هزینه کرده است و صندوق کارآفرینی امید نیز مبلغ 18 میلیارد ریال در قالب وام مشارکت داشته است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و بر اساس توافقات قبلی و زمان‌بندی از پیش تعیین شده بازسازی 8 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در ماه‌های آینده تکمیل و به شهروندان هدیه خواهد شد.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان؛ وی بیان کرد: بازسازی سایر اتوبوس‌های فرسوده باقی مانده نیز با تأمین اعتبار لازم در ماه‌های آینده و به مرور انجام خواهد شد.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/27634