کد خبر : 26391
تاریخ : 1400/5/3
گروه خبری : خبر همدان

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش:

فرهنگ جوانمردی امثال عباس دوران را باید ترویج کنیم

هگمتانه، گروه خبر همدان: مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سالروز شهادت عباس دوران به عنوان اسطوره نیروی هوایی، فرصت مغتنمی برای یادآوری و ترویج و بزرگداشت ایثار و از جان گذشتگی انسانی است که عباس وار بر کاخ دشمن جنایتکار بعثی فرود آمد و محل برگزاری کنفرانس سران غیر متعهدها را تغییر داد.

به گزارش هگمتانه، سرتیپ خلبان حسین چیت فروش روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سی و نهمین سالگرد شهادت سرلشکر خلبان شهید عباس دوران که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس صدام قصد داشت کنفرانس کشورهای غیرمتعهد را با حضور 120 کشور در بغداد برگزار کرده و از این طریق به ایران اسلامی فشار وارد کند.

وی تصریح کرد: اما خلبانان تیزپرواز ارتش جمهوری اسلامی به خصوص شهید دوران با رشادت‌، این نقشه و توطئه صدام را خنثی کردند.

وی با بیان اینکه شهید دوران یک اسطوره در نیروی هوایی بود، ادامه داد: شهید دوران همواره برای شرکت در عملیات‌ها داوطلب می‌شد و با شجاعت و جسارتی کم نظیر مأموریت محوله را به انجام می‌رساند.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فرهنگ جوانمردی امثال عباس دوران را باید بازگو و ترویج کنیم، افزود: وقتی این موارد را نگوییم چهره‌های هنری معروف خارجی میدان دار ترویج فرهنگ غربی می‌شوند.

امیر چیت‌فروش با اشاره به اینکه همدان در زمان جنگ تحمیلی قطب نگهداری ادوات و تجهیزات ارتش در غرب کشور بود، گفت: عملیات بغداد و رشادت‌های شهید دوران می‌تواند بهترین الگو در راستای فرهنگ سازی برای جوانان کشور باشد.

به گفته وی، این خلبان دلاور و سرفراز اسلام با انجام 102 مورد عملیات پروازی، بارها و بارها آرایش جنگی بعثیان را در هم شکست و خواب را از چشم دشمنان این مرز و بوم ربود.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از جمله شهدای دلاور خلبان می‌توان به عباس بابایی، حسین لشکری، عباس دوران، سید علیرضا یاسینی، مصطفی اردستانی، حسین خلعتبری و جواد فکوری اشاره کرد.

امیر چیت‌فروش با بیان اینکه امروز بهترین خلبان‌ها در ایران آموزش می‌بینند و بهترین عملیات‌ها را انجام می‌دهند، تصریح کرد: دشمن دنبال این است که تفکر عاشورایی را از ما بگیرد اما موفق نمی‌شود چون راه ما مسیر حق و عدالت است.

وی اظهار کرد: شهید دوران، به معنای واقعی سرآمد دوران خود بود و با پروازهای بی نظیر بر فراز آسمان ایران زمین، موفقیت و پیروزی‌های ماندگاری را برای سرافرازی ملت و میهن خلق کرد.

مشاور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه حماسه آفرینی شهید دوران در آستانه عملیات بیت المقدس نقش قابل توجهی در پیروزی لشکریان اسلام داشت، ادامه داد: در حالی که در آن برهه از جنگ تحمیلی دشمن دست به تحرکات گسترده‌ای زده بود و مداوم نیرو و تجهیزات به جبهه‌های جنوبی اعزام می‌کرد، رشادت و پایمردی شهید دوران همه معادلات سیاسی و نظامی دشمن بعثی را به هم ریخت.

امیر چیت فروش یادآور شد: انجام مهمترین و بزرگ‌ترین عملیات راهبردی جهان در سال 1360 توسط تیز پروازان ارتش در عملیات حمله به اچ سه و انهدام پایگاه‌های سه گانه نیروی هوایی رِژیم بعث عراق، زمینه ساز شکست حصر آبادان، آزادی سوسنگرد و خرمشهر قهرمان شد.

وی با اشاره به دستاوردهای قابل توجه هشت سال دفاع مقدس برای کشور و نیروهای مسلح، افزود: ایران هم اینک در حوزه پهپادی به عنوان یک قدرت برتر و ممتاز در جهان و منطقه محسوب می‌شود.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/26391