کد خبر : 25160
تاریخ : 1400/3/26
گروه خبری : محله ما

گزارش هگمتانه از برپایی تریبون‌های آزاد در محله‌های همدان

دغدغه‌های مردم برای مشارکت حداکثری در تریبون‌های آزاد محلات

هگمتانه، گروه محله ما - راضیه مهری:  یک روز بیشتر تا برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا باقی نمانده است. هرچه جلوتر می‌رویم گمانه زنی‌ها برای اینکه چه کسی رای می‌آورد و چه کسی نامزد اصلح است در بین مردم بیشتر و بیشتر می‌شود.

در میان مردم همدان و اهالی محله‌های شهر نیز این تکاپو مدت زیادی است که شکل گرفته و اکنون با فرا رسیدن روزهای پایانی خرداد ماه و با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات و نیز بازار داغ نظرسنجی‌ها در میان عموم مردم، در برخی محله‌های شهر همدان تریبون‌های آزاد برقرار شده تا مردم نظرات و دیدگاه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

در همین راستا سری به این تریبون‌ها و قرارگاه‌های مردمی زدیم تا با مسؤولان برپایی آنها و نیز شهروندان هم کلام گردیم و نظرشان را در خصوص رای گیری پیش رو جویا شویم.

یکی از این تریبون‌های آزاد در ابتدای خیابان میرزاده عشقی، مابین محله بختیاری‌ها و رکنی مستقر شده که فعالیت خود را از روز یکشنبه 23 خرداد آغاز نموده و هر روز از ساعت 19 تا 20:30 شاهد حضور مردم و به ویژه جوانان در این محوطه برای ابراز سلایق و عقاید خود در خصوص نامزدهای ریاست جمهوری هستیم.

 

 استقبال مردم از تریبون آزاد بسیار خوب بوده

مسؤول قرارگاه مردمی انسجام نیروهای انقلابی استان همدان، واقع در خیابان میرزاده عشقی در گفتگو با خبرنگار هگمتانه با اشاره به استقبال خوب مردم از این تریبون آزاد برای اظهار عقایدشان گفت: تمام افراد جامعه، چه مخالف و چه موافق با یکدیگر، در این فضا حاضر می‌شوند و با هم به بحث می‌پردازند.

محمدحسن صدرا هدف از برپایی تریبون آزاد را ایجاد فضایی برای ابراز نظرات و انتقادات افراد جامعه دانست و اضافه کرد: هر روز یک نفر از اساتید دانشگاه یا حوزه و یا یک فعال امور اجتماعی-فرهنگی در اینجا حاضر می‌شود تا در صورت نیاز پاسخ‌گوی سوالات و ابهامات افراد شرکت کننده در مباحث باشد.

وی در پاسخ به این سوال که "طی برگزاری تریبون آزاد نظر اکثریت مردم در خصوص شرکت در انتخابات را چگونه دیده است؟" گفت: اکثریت مردم دوست دارند که رای بدهند اما ناراحتی و گلایه همه، تا حد زیادی، از وضعیت اقتصادی است و اگر کسی از رای دادن ناامید شده نیز به همین دلیل است.

 

 عدم حضور در انتخابات هیچ دردی را از جامعه دوا نمی‌کند

صدرا با بیان اینکه رای ندادن هیچ دردی را از جامعه ما دوا نمی‌کند ادامه داد: خیلی از افرادی که در تریبون آزاد موافقت خود را برای شرکت در انتخابات اعلام می‌کنند بر این عقیده اند که رای ندادن نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه خود این مساله برای امنیت کشورمان مشکل آفرین خواهد بود.

این جوان همدانی تأکید کرد: رای ندادن ما در واقع کمک به رای آوردن نامزدی است که اصلح نیست؛ پس بر همه ما واجب است که در انتخابات شرکت کنیم و به فرد اصلح رای بدهیم.

وی رای ندادن انسان‌های خوب را دلیلی بر انتخاب شدن سیاستمداران بد دانست و افزود: اگر در این اوضاع ملتهب اقتصادی و فرهنگی، پای صندوق رای نرویم، امنیت جامعه نیز ملتهب خواهد شد و با این کار دشمنان اجازه حمله به کشورمان را به دست خواهند آورد.

محمدحسن صدرا در رابطه با ویژگی‌های نامزد مورد نظر خود برای رای دادن گفت: من به کسی رای می‌دهم که پاکی و صداقتش در زندگی گذشته اش به اثبات رسیده باشد و همچنین برای آینده جوانان این مملکت برنامه مناسبی داشته باشد تا جوانان دغدغه شغل و مسکن را نداشته باشند.

وی همچنین اضافه کرد: نامزد اصلح فردی است که بتواند آرمان‌های انقلاب را در بیرون از مرزهای کشورمان تحقق بخشد و پای خون ریخته شده سردار سلیمانی بایستد.

 

تریبون آزاد فضایی برای بیان درد دل‌های قشر آسیب پذیر جامعه

یکی دیگر از این تریبون‌های آزاد در پارک مردم و در محوطه یادمان شهدای گمنام برپا شده است که چند روزی از فعالیتش می‌گذرد و هر روز از ساعت 18:30 تا اذان مغرب، فضایی برای ابراز سلایق و عقاید مردم به خصوص جوانان و رای اولی‌ها در خصوص نامزدهای ریاست جمهوری ایجاد می‌کند.

مسؤول قرارگاه مردمی انسجام نیروهای انقلابی استان همدان و ستاد رای اولی ها، واقع در پارک مردم نیز در گفتگو با خبرنگار هگمتانه با بیان اینکه تریبون آزاد فضایی برای بیان درد دل‌های قشر آسیب پذیر جامعه فرهم آورده گفت: دیروز یک کارگر پشت تریبون اعلام کرد که حتی یک هزار تومانی در جیبش نیست اما به خاطر عشق به کشورش در انتخابات شرکت خواهد کرد تا اتفاقی که سال‌های گذشته افتاده است دیگر تکرار نشود و این بسیار تأثیرگذار بود.

سارا ردکا با اشاره به اینکه افراد مخالف شرکت در انتخابات اکثرا تحت تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های ضدانقلاب هستند ادامه داد: تعداد زیادی هم تحت فشار‌های اقتصادی قرار دارند و از وضعیت امروز جامعه گلایه مندند.

وی اضافه کرد: تریبون آزاد جایی است که مردم آزادانه نظرات و عقاید خود را ابراز می‌کنند و ما در این فضا بسیار شاهد بودیم که افراد مخالف شرکت در انتخابات بعد از شنیدن سخنان دیگران قانع می‌شوند که پای صندوق رای بروند.

این خانم همدانی به استقبال خوب مردم و حضور افراد ثابت در تریبون آزاد پارک مردم اشاره کرد و افزود: هر روز شاهد حضور تعداد زیادی از همشهریانمان در این محوطه هستیم و می‌توان گفت به طور میانگین حدود 20 نفر در هر جلسه به بحث و گفتگو با یکدیگر می‌پردازند که نیمی موافق و نیمی مخالف یکدیگرند.

حضور در تریبون‌های آزاد و گوش کردن به حرف‌های مردم جامعه مان شاید بتواند کمک بزرگی به یک انتخاب درست همراه با آگاهی بیشتر به ما بکند و حتی شرکت در این تریبون‌ها شاید بتواند مسیر اشتباهی که برخی افراد، ناآگاهانه در آن قرار گرفته اند را عوض کند.

اگر یک جمله تأثیرگذار ما بتواند نظر یک انسان که به هر دلیلی از شرکت در انتخابات ناامید شده را تغییر دهد و مسیر حضور حتی یک نفر برای مشارکت در انتخابات را هموار کند، بهترین مکان برای ابراز آن، همین تریبون‌های آزاد است که در شهر برپا شده اند.

به این امید که مشارکت حداکثری در انتخابات، به کمک یک یک ما ایرانی‌ها که برای کشور و نظاممان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم، در روز 28 خرداد ماه سال 1400 رقم بخورد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/25160