کد خبر : 24972
تاریخ : 1400/3/20
گروه خبری : شهرستان

آیت‌الله شعبانی در سفر به شهرستان بهار:

«انتخابات» مؤلفه رشد فرهنگی سیاسی مردم است

نبود صنایع تبدیلی، شناسایی کانون‌های بوی نامطبوع و رفع آن و جاده غار علیصدر می‌تواند از مطالبات اصلی مردم بهار از دولت آینده باشد

هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه انتخابات نشان دهنده رشد فرهنگی، سیاسی جامعه است گفت: با جمع‌آوری نیازهای مردم در شورای فرهنگ عمومی از دولت آینده، فارغ از آن که چه کسی انتخاب می‌شود مطالبه خواهیم کرد.

به گزارش هگمتانه، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی شهرستان بهار با بیان اینکه باید نیازها و مشکلات استان توسط مسؤولان و فعالان عرصه‌های مختلف جمع‌آوری شده تا از دولت آینده مطالبه شود اظهار کرد: دولت‌ها باید شنونده حرف مردم و حلال مشکلات آنان باشند.

وی افزود: در دو سال اخیر بنای شورای انقلاب فرهنگی بر احیای منزلت شورای فرهنگ عمومی بود و با وجود آن که نقشه مهندسی کشور هم در سال 92 و هم در سال 93 توسط دولت‌های مختلف ابلاغ شده اما تا به امروز اقدامی برای اجرایی شدن آن صورت نگرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: بخشی از این نقص به جایگاه شورا در استان‌ها و شهرستان‌ها باز می‌شود که البته در چند سال اخیر اتفاقات خوبی در راستای پیدا کردن جایگاه قانونی این شورا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مصوبه جدید، شورا جایگاه قانونی قوی پیدا خواهد کرد گفت: مصوبات جدید شورای فرهنگ عمومی در حکم قانون و لازم‌الاجراست و قانون محسوب می‌شود و عدم اجرای آن تخلف محسوب می‌شود.

آیت‌الله شعبانی اظهار کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید منطبق بر قوانین و اسناد بالادستی باشد و مجموعه‌هایی مانند نخبگان به اعضای شورای فرهنگ عمومی افزوده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه که شورای فرهنگ عمومی باید محور مدیریت فرهنگ در هر منطقه باشد، مطرح کرد: 11 استان از جمله همدان به عنوان آزمونه انتخاب شده‌اند تا سند فرهنگی در آنها بومی‌سازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ‌گام اول در حوزه شناسایی اولویت‌های فرهنگی است گفت: یکی از مشکلات شناسایی شده در همدان بحث حرکت جامعه به سمت پیری و کاهش جامعه جوان است.

وی بالا رفتن آمار طلاق را مشکل بعدی در استان معرفی کرد و با بیان اینکه شناسایی و رفع این مشکلات جزو وظایف شوراست افزود: اگر در استان فعالان عرصه‌های مختلف و مدیران، برنامه‌های کلان اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دارند، باید کمبودها و نیازها را جمع‌آوری کنند.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه با جمع‌آوری این نیازها آن را از دولت آینده، فارغ از آن که چه کسی انتخاب می‌شود مطالبه خواهیم کرد گفت: باید حرف مردم را به دولت برسانیم، به طور مثال نبود صنایع تبدیلی در بهار، شناسایی کانون‌های بوی نامطبوع و رفع آن در بهار و جاده غار علیصدر می‌تواند از مطالبات جدی و اصلی در این منطقه از دولت آینده باشد.

وی اظهار کرد: انتخابات نشان دهنده رشد فرهنگی سیاسی مردم است و امروز لازم است همه برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری دارای اثرات فراوانی است که یکی از آنها ایجاد سرمایه اجتماعی برای دولت آینده در عرصه‌های بین‌المللی است.

 

رئیس جمهور آینده باید با برنامه‌ای قابل اجرا به دنبال برطرف کردن سریع مشکلات مردم باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: رئیس جمهور آینده باید با تیمی قوی و برنامه‌ای قابل اجرا به دنبال برطرف کردن سریع مشکلات مردم باشد.

آیت‌الله شعبانی همچنین در جمع نخبگان شهرستان بهار با اشاره به بزرگان، علما و شهدای این شهرستان اظهار کرد: شهر بهار مایه افتخار ما است و امروز توفیق حضور در این محل که شیخ محمد بهاری و شهدای عزیز در آن خفته‌اند را پیدا کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه نسل جدید باید مسیری که توسط شیخ بهاری‌ها ترسیم شده را استمرار ببخشند گفت: در این جلسات بیشتر مایل هستیم تا از نظرات و صحبت‌های جوانان و نخبگان جامعه بهره ببریم.

امام جمعه همدان افزود: گاهی باید مسؤولان از راهکار‌هایی که توسط جوانان و نخبگان مطرح می‌شود استفاده کنند و فرصتی را برای بیان ایده‌ها به نسل جوان بدهند.

وی با بیان اینکه امروز باید برخی از مبانی و دیدگاه‌های حضرت امام(ره) در جامعه تبیین شود، مطرح کرد: فلسفه سیاسی اسلام و لزوم توجه به مبانی فکری و نظری از مسائل مهمی است که باید در جامعه بیان شود.

شعبانی با اشاره به اینکه نخست باید مبانی فکری درست شود و سپس وارد مرحله و میدان اجرا شویم، عنوان کرد: اینکه می‌بینیم فردی همچون حاج قاسم سلیمانی حتی با شهادت خود نیز در جامعه تحول ایجاد می‌کند به این دلیل است که قبل از ورود به میدان، اندیشه و جهان‌بینی ایشان اصلاح شده و فکرش منطبق بر ضوابط خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اگر جهان‌بینی درستی نداشته باشیم ممکن است در آینده دچار انحراف شویم گفت: عده‌ای که در اوایل انقلاب جزو انقلابیون بودند و سپس با انقلاب زاویه پیدا کردند، به علت نداشتن مبانی فکری قوی و عمیق در آنها بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز گسترش تفکرات امام(ره) در جامعه از ضرورت‌ها است اظهار کرد: فلسفه سیاسی امام، فقه سیاسی امام و اخلاق سیاسی امام سه عرصه مهم است که باید در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به ایام انتخابات مطرح کرد: اخلاق سیاسی به این معنی است که نباید برای منافع شخصی از رأی به اصلح بپرهیزیم و برای رسیدن شخص دیگر به جایگاه و مقام نباید دنیای خود را خراب کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) در صحبت‌های خود فراوان نسبت به رعایت اخلاق سیاسی تأکید داشتند گفت: امروز باید اخلاق سیاسی رهبر معظم انقلاب به عنوان بهترین مفسر نظرات امام(ره) به عنوان سر مشق عملکرد همه مردم در میدان باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید با مشارکت حداکثری در انتخابات، یک دولت قوی را روی کار بیاوریم مطرح کرد: رئیس جمهور باید با استفاده از تیمی قوی و با برنامه‌ای دقیق که قابلیت اجرا بر اساس شرایط کشور را دارد به دنبال برطرف کردن مشکلات باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تصریح کرد: اگر دولت قوی شکل بگیرد و همراهی مردم را با خود داشته باشد، می‌توان با این پشتوانه از مشکلات عبور کنیم.

وی با اشاره به آیه "اِنّ مَعَ العُسْرِ یسْراً" تأکید کرد: این وعده الهی است که پس از سختی‌ها، آرامش خواهد بود البته شرط تحقق این وعده، پیوند خوردن مردم با مسائل معنوی و اعتقاد قلبی به این مسأله است.

شعبانی با بیان اینکه دشمن به دنبال سوءاستفاده و تضعیف کشور است عنوان کرد: باید هوشیار باشیم و اجازه سوءاستفاده به دشمنان را ندهیم و در عرصه روایت‌گری نیز در میدان با قدرت حضور داشته باشیم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/24972