کد خبر : 24828
تاریخ : 1400/3/13
گروه خبری : خبر همدان

بررسی برنامه‌ها و مسائل فرهنگی همدان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس

اعلام همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری کنگره شهدای همدان

حاجی‌بابایی: فرهنگ، زیربنای اساسی توسعه

هگمتانه، گروه خبر همدان: برنامه‌ها و مسائل فرهنگی همدان در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بررسی شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همکاری در برگزاری کنگره شهدای همدان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان،جلسه مشترک مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در محل این کمیسیون برگزار شد.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش سازنده فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر جامعه برای تعالی و رشد، نیازمند بلوغ فکری و فرهنگی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقش مؤثری دارد.

حمیدرضا حاجی‌بابابی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این نشست با تأکید بر اینکه رویکرد مجلس در بخش‌های مختلف، حمایت همه جانبه در راستای پیشبرد اهداف نظام و توسعه پایدار است، فرهنگ را مقوله‌ای اساسی و زیربنایی عنوان کرد.

حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: علاوه بر تأمین اعتبار برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های عمرانی از برگزاری این برنامه‌های فرهنگی و هنری هم حمایت خواهیم کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه شایسته است با تلاش همه جانبه به معرفی همدان در سطح ملی و بین المللی پرداخته شود، تصریح کرد: آماده سازی زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه فرهنگی استان به جدیت در پیگیری و هم‌افزایی و تعامل در اجرا نیاز دارد.

وی توجه به مفاخر، مشاهیر، علما و بزرگان استان را از دیگر مواردی برشمرد که باید در این زمینه مورد توجه ویژه قرار بگیرد و گفت: کنگره فرماندهان، امیران، سرداران و هشت هزار شهید گرانقدر استان یکی از برنامه‌های مهم این حوزه است که برگزاری و تمهید مقدمات آن همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

 

احسانی: ظرفیت قابل توجه همدان در بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر

در بخش دیگری از این جلسه، احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گزارشی از برنامه‌های اجرایی این اداره در سال گذشته ارائه کرد و گفت: برای سال 1400 هم برنامه‌های شاخص گوناگونی در حوزه‌ بین‌المللی، ملی و استانی در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر ظرفیت قابل توجه همدان در بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر، گفت: ظرفیت بالای همدان چه در بخش سخت‌افزاری شامل مجتمع‌های فرهنگی هنری، سالن‌های سینما و نمایش، پروژه‌های عمرانی بزرگ همچون موزه هنرهای معاصر، تالار بزرگ شهر و چه در بخش نیروی انسانی، هنرمندان، اهالی فرهنگ، ادب و مفاخر بر کسی پوشیده نیست.

احسانی در ادامه صحبت‌های خود خواستار حمایت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و همکاری در برگزاری برنامه‌های مختلف بین‌المللی و ملی شد.

 

اسماعیلی: تلاش برای تأمین نیازهای اعتباری پروژه‌های عمرانی ملی و استانی

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این جلسه با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگی، این امر را لازمه توسعه همه‌جانبه دانست و گفت: خوشبختانه مقوله فرهنگی در بخش‌های مختلف استان همدان با شتاب قابل توجهی در مسیر توسعه قرار گرفته است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه در این راستا از هیچ کمک و حمایتی دریغ نخواهیم کرد، افزود: تنگناها و مشکلات اقتصادی نباید مانع توسعه و پیشرفت در هیچ بخشی از کشور باشد از این رو تلاش می‌کنیم نیازهای اعتباری پروژه‌های عمرانی ملی و استانی تأمین شود.

سپس در ادامه جلسه برنامه‌ها و رویدادهای بین المللی و ملی، فرهنگی و هنری همدان و راهکارهای توسعه فرهنگی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین طرح موضوع برگزاری کنگره فرماندهان، امیران، سرداران و هشت هزار شهید گرانقدر استان همدان نظر موافق مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در پی داشت و اسماعیلی هم برای همکاری در برگزاری کنگره اعلام آمادگی کرد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/24828