کد خبر : 24799
تاریخ : 1400/3/12
گروه خبری : خبر همدان

توسط کتابخانه ملی ایران صورت گرفت

اهدای 1200 جلد کتاب به گنجینه آموزش و پرورش در دبیرستان ابن‌سینا

هگمتانه، گروه خبر همدان: کتابخانه ملی ایران 1200 جلد کتاب به آموزش و پرورش همدان اهدا کرد.

به گزارش هگمتانه، کتابخانه ملی ایران در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و به منظور دسترسی آسان دانش‌آموزان به کتاب‌های غیر درسی مفید، تعداد 1200 جلد کتاب به منظور راه‌اندازی کتابخانه گنجینه آموزش و پرورش استان همدان اهدا کرده است.

میثاق گودرزی مدیرکل اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با اعلام این خبر افزود: اداره کل و نواحی آموزش و پرورش استان همدان همکاری بسیار خوبی با این مدیریت در راستای شناسایی، جمع آوری و حفظ و نگهداری اسناد تعلیم و تربیت همدان دارند و همکاری فرهنگی، علمی و سندپژوهی مطلوبی بین این دو مجموعه برقرار است.

وی افزود: گنجینه آموزش و پرورش همدان با تلاش سید امیر قشمی مدیر این گنجینه و حمایت مسؤولان امر، به یکی از موزه‌های پر محتوا و جذاب استان و کشور تبدیل شده و اسناد و مدارک بسیار با ارزشی برگرفته از منابع سندی مرکز اسناد همدان، اسناد اهدایی از سوی پیشکسوتان فرهنگی و معلمان و منابع موزه، در این مجموعه به نمایش گذاشته شده است.

گودرزی افزود: با توجه به اینکه این موزه در دبیرستان ابن سینا یکی از دبیرستان‌های قدیمی استان راه‌اندازی شده که همچنان محل تحصیل دانش‌آموزان است، تصمیم بر آن شد تا کتابخانه‌ای متشکل از کتاب‌های غیر درسی مفید برای دانش‌آموزان در آن تاسیس شود که با مساعدت کتابخانه ملی ایران، یک هزار و 200 جلد کتاب به این موزه اهدا و کتابخانه راه‌اندازی شد و در دسترس علاقمندان و دانش‌آموزان قرار گرفت.

گفتنی است طی 6 ماه گذشته از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، بیش از 9هزار جلد کتاب از تازه‌های نشر با همکاری واحد مبادله و اهدا به کتابخانه‌های شهری و روستایی منطقه غرب کشور اهدا شده است.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/24799