کد خبر : 24750
تاریخ : 1400/3/11
گروه خبری : خبر همدان

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مشکل افزایش کمی رسانه‌ها

تهیه فهرست اسامی خبرنگاران برای دریافت واکسن کرونا

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: افزایش کمی رسانه‌ها از مشکلات این حوزه است.

به گزارش هگمتانه، نشست اعضا هیأت‌مدیره خانه مطبوعات استان همدان با معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه مسائل مطرح شده در این جلسه پیگیری شده و نتایج آن به صورت گزارش مکتوب ارسال خواهد شد، گفت: متأسفانه طی سال‌های اخیر در جریان رسانه‌ای کشور خطای ادراکی پیش آمد و آن هم کمّی شدن رسانه بود.

محمد خدادی با بیان اینکه ما 13 هزار رسانه و 50 هزار مدعی خبرنگاری در کشور داریم، اظهار کرد: 5000 نفر از خبرنگاران آزاد که در رسانه‌های مختلف مشغول به کار هستند بیمه شده‌اند اما با این آمار و رشد کمی رسانه‌ها عملاً هر کاری در این حوزه با مشکلات مختلف مواجه است.

وی ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی، خاطرنشان کرد: با انجام هماهنگی‌های لازم و ارائه اولویت‌های آموزشی توسط خانه مطبوعات، کلاس‌های این دوره در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

خدادی درباره توزیع کاغذ در بین نشریات هم توضیحاتی ارائه کرد و با بیان اینکه مشکل حوزه کاغذ ارز است، گفت: کاغذ از ردیف ارز 4200 تومان خارج شده است؛ ما به عنوان معاونت مطبوعاتی نه ساختار واردات و صادرات داریم و نه ساختار توزیع، ولی پای قضیه آمدیم و به هر قیمتی کار را انجام دادیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: به هرحال واقعیت ماجرا این است که شاخص دریافت کاغذ تغییر کرده و در حال حاضر نشریه‌ای که 80 درصد انتشار دارد، کاغذ دریافت می‌کند.

خدادی با اشاره به درخواست خانه مطبوعات استان همدان مبنی بر ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری، یادآور شد: خانه مطبوعات برنامه پیشنهادی خود را برای این مسأله ارائه دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از تهیه فهرست اسامی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های مختلف بر اساس اولویت، برای دریافت واکسن کرونا خبر داد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان تأکید کرد: از هیچ اقدامی برای حمایت از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای دریغ نخواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات خواستار توجه ویژه برای رفع مشکل کاغذ نشریات و برطرف شدن مشکلات سامانه آگهی‌های دولتی شد.

احمدرضا احسانی از ظرفیت بالای رسانه‌های استان سخن گفت و افزود: رسانه‌های استان همدان در مسائلی هم‌چون اطلاع‌رسانی بیماری کرونا و انتخابات با تمام توان وارد عرصه شده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

عضو هیأت مدیره خانه مطبوعات استان همدان هم به نمایندگی از هیأت مدیره با اشاره به ظرفیت بالای رسانه‌های استان در حوزه‌های مختلف، خواستار ساماندهی سرپرستی نشریات سراسری و تعیین تکلیف مجوزهای غیرفعال رسانه‌ها شد.

مهرداد حمزه هم‌چنین با تأکید بر افزایش سهم رسانه‌های استان از یارانه و اختصاص سهمیه کاغذ به مطبوعات استان، توجه به امر آموزش، واکسیناسیون خبرنگاران در برابر ویروس کرونا، اختصاص ردیف بودجه به خانه‌های مطبوعات و رفع مشکلات سامانه خانه مطبوعات را خواستار شد.

در این جلسه مصوب شد جلسه‌ای با حضور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیأت مدیره خانه مطبوعات و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی برگزار شود تا مشکلات مطبوعات پیگیری و راهکارهای برون رفت از این مشکلات بررسی شود.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/24750