کد خبر : 24733
تاریخ : 1400/3/11
گروه خبری : شهرستان

خسارت 70 درصدی به مزارع دیم تویسرکان

هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان از خسارت 70 درصدی به مزارع دیم به علت کاهش بارش‌ها خبر داد.

به گزارش هگمتانه، مسعود اکبری از خسارت 70 درصدی طبق برآورد اولیه به محصولات دیم این شهرستان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه براثر کاهش بارندگی در سال جاری بخشی از زراعت و باغات تویسرکان دچار خسارت شدند؛ به نحوی که بسیاری از محصولات مزارع دیم قابل برداشت نیست.

وی پیش‌بینی برداشت محصول از مزارع دیم را برای سال جاری حدود 25 تا 30 هزار تن گندم و جو دانست و گفت: با توجه به وضعیت پیش آمده بر اثر کاهش بارندگی امیدواریم برداشت محصول دیم گندم و جو دیم امسال به 10 هزار تن برسد.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه به لطف خدا در اراضی آبی مشکلی نداشتیم؛ اما نگران انتقال آفاتی چون سن گندم اراضی دیم به اراضی آبی که ممکن است به علت عدم رسیدگی مردم اتفاق بیفتد، هستیم افزود: از مردم تقاضا داریم با درایت و همت خود از خسارت به کشت سال آینده جلوگیری کنند چراکه سن هر چه بیشتر در مزارع آبی قرار گیرد فربه شده و به کوهپایه‌ها برمی‌گردد و سال آینده هزینه سنگین‌تری را به مزارع تحمیل خواهد کرد.

وی از انجام مبارزه با آفت سن مادری در حدود 9 هزار هکتار از مزارع غلات خبر داد و با اشاره به آغاز مبارزه با پوره سن از 10 روز پیش در شهرستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مبارزه با سن پوره در 2 هزار و 250 هکتار از اراضی زیر کشت انجام شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امسال به لحاظ شرایط خاص مردم و سایر عوامل دیگر استقبال آنچنانی از سرشاخه‌کاری نشد اظهار کرد: تاکنون حدود 8 هزار پیوند در طرح سرشاخه‌کاری در شهرستان تویسرکان انجام شده است.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/24733