کد خبر : 23955
تاریخ : 1400/2/21
گروه خبری : خبر همدان

پس از تقدیر شهردار همدان از میلاد فخیمی

کودک شش زبانه همدانی میهمان هگمتانه

هگمتانه، گروه خبر همدان: در روزگاری که بچه‌ها غرق زندگی مدرن با حضور لوازمی از جمله تلفن همراه و تبلت و... شده اند، کشف و باروری استعداد فرزندان امتیاز ویژه برخی والدین تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، در چند روز اخیر شهردار همدان از کودک شش زبانه همدانی قدردانی کرد و این اقدام عباس صوفی زمینه گفتگوی روزنامه هگمتانه با این کودک نخبه همدانی را ایجاد کرد.

میلاد فخیمی این کودک هشت ساله همدانی به جز زبان فارسی به پنج زبان انگلیسی، اسپانیایی، آمریکایی، فرانسوی، ترکی مسلط است.

روز یکشنبه میلاد فخیمی به همراه پدرش میهمان دفتر روزنامه هگمتانه بود که گفتگو با این پدر و فرزند تیزهوش او بسیار لذت بخش بود.

میلاد 8 ساله در این گفتگو صحبتش را با تلاوت آیت الکرسی آغاز کرد و پاسخ گوی سوالات ما بود که در ادامه این گفتگو را می‌خوانید.

 از چند سالگی شروع به زبان آموزی کردی؟

میلاد: من از 3 سالگی زبان آموزی را شروع کردم و اولین زبان که آموختم انگلیسی آمریکایی بود.

چه کسانی در این راه حمایتت کردند؟

میلاد: فقط پدر و مادرم البته آقای صوفی شهردار همدان نیز از من حمایت کرده است.

چه زبان‌هایی را در آموزشگاه آموختی؟

میلاد: زبان آمریکایی و انگلیسی را در آموزشگاه آموختم و به دلیل اینکه زبان اسپانیایی در همدان تدریس نمی‌شود این زبان را از طریق فضای مجازی یاد گرفتم. برای یادگیری زبان فرانسوی نیز معلم خصوصی دارم.

پدر و مادرت از کجا فهمیدند استعداد زبان آموزی داری؟

میلاد: یک برنامه مخصوص کودکان را تماشا می‌کردم که من با وجود سن پایینم با آن تکرار می‌کردم و پدر و مادرم متوجه شدند من در زبان آموزی استعداد خوبی دارم بنابراین پدرم به اقتضای شغلش با یکی از مشتریانش که آموزشگاه زبان آمریکایی داشت صحبت کرد و من اولین قدم برای زبان آموزی را برداشتم. زمانی که با گردشگران کشورهای دیگر صحبت می‌کنم گمان می‌کنند که زبان اصلی ام انگلیسی است و این از اثرات زبان آموزی در سنین پایین است.

برنامه ات برای آینده چیست؟

میلاد: دوست دارم بزرگ شدم طراح خودرو شوم. در آینده نیز آموختن زبان عربی مراکشی را در برنامه دارم.

میلاد متن‌هایی به زبان آمریکایی در وصف زمان و اسپانیایی در وصف مادر و همچنین متنی درباره راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا به زبان اسپانیایی همراه با ترجمه خواند.

پدر میلاد نیز درباره استعداد زبان آموزی فرزندش می‌گوید: در زبان آموزی میلاد هیچ گونه اجباری در کار نبوده است و تماما به میل و علاقه خودش بوده است و اولویت ما یادگیری خواندن و نوشتن زبان مادری او بود.

پدرش در ادامه می‌گوید: میلاد از اولین افرادی است که در این سن موفق به یادگیری 6 زبان شده است و تمام این زبان‌ها را نیز از پایه شروع کرده و اصولی آموخته است.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23955