کد خبر : 23948
تاریخ : 1400/2/21
گروه خبری : خبر همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح کرد:

آغاز احداث فاز جدیدی از بوستان ارم

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیر منطقه یک شهرداری همدان از آغاز احداث فاز جدیدی از بوستان ارم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان، شهرها مراکز اصلی فعالیت انسان‌ها هستند که انسان‌ها بخش عظیمی از زندگی خود را در آن سپری می‌کنند که علاوه بر ایجاد محیطی برای تعاملات اجتماعی محلی برای تبادل فرهنگی و گذران اوقات فراغت نیز می‌باشند. سرزندگی فضاهای عمومی شهر را به عنوان یک فضای امن‌تر، مطلوب‌تر و جذاب‌تر که ظرفیت برای ارائه گزینه‌های بیشتر برای فعالیت‌های اجتماعی و انتخابی افراد فراهم می‌کند ارائه می‌دهد.

افزایش جمعیت و رشد شتابان شهری در دهه گذشته، آثار سوئی را در پی داشته، تا آنجا که امروزه، اغلب مردم احساس می‌کنند که مناطق شهری برای زندگی و فعالیت مطلوب نیست.

رشد جمعیت شهرها به نوبه خود مسائلی همچون ترافیک، سر و صدا، افزایش کارگاه‌های صنعتی و مزاحمت شهری را در پی داشته است.

یکی از راه حل‌ها برای حل مسائل زیست محیطی و تبدیل هر چه بهتر محیط شهری به محلّی قابل زیست برای شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری، به ویژه ایجاد پارک‌های درون شهری است.

پــارک ارم همدان در ضلع شرقی بلوار ارم قرار گرفته است و تاکنون دو فاز از پارک مذکور طی سالیان گذشته اجرا شده است که بسیار مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

حال شهرداری منطقه یک که در سال گذشته عملیات پیاده رو سازی بلوار ارم را به اتمام رساند هم اکنون فاز جدیدی از احداث بوستان ارم را آغاز کرده است که در همین رابطه گفت و گویی را با مسعود دهبانی صابر مدیر منطقه یک ترتیب داده ایم که با هم می‌خوانیم.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از نظام‌های طبیعی ندارند عنوان کرد: دسترسی عادلانه به فضای سبز و حفظ و نگهداری آن، از مؤلفه‌های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی است و شهرداری منطقه یک با افزایش هرچه بیشتر فضای سبز به دنبال این مهم است.

مسعود دهبانی صابر با اشاره به اینکه پس از گذشت یک سال از اتمام پروژه پیاده رو سازی بلوار ارم شاهد رغبت و علاقه بسیار زیاد شهروندان به پیاده روی در این منطقه هستیم ابراز کرد: با تعریف هرچه بیشتر پروژه‌های انسان محور در شهر هم می‌توان رضایت شهروندان از شهری که در آن زندگی می‌کنند را افزایش داد هم باعث رشد ورزش شهروندی و به طبع سلامت شهروندان شد.

دهبانی صابر گفت: در سال جاری بیش از 236 میلیارد ریال برای توسعه و نگهداری فضای سبز در بودجه شهرداری منطقه یک لحاظ شده است که نشان دهنده نگاه ویژه و توجه هرچه بیشتر به مقوله فضای سبز و اهمیت آن در این منطقه است.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فضای سبز سال جاری را احداث فاز جدید بوستان ارم دانست که از ابتدای سال آغاز شده است و عملیات اجرایی آن با سرعت مناسبی در حال پیشرفت است که این پروژه با توجه به حضور شهروندان همدانی از تمامی مناطق شهر در بلوار و بوستان ارم می‌تواند باعث رضایت حداکثری شهروندان باشد.

دهبانی صابر همچنین ادامه عملیات اجرایی پارک ولایت و اتمام عملیات اجرایی در پارک‌های محله‌ای قهرمان با مساحت 10200 مترمربع و کمال آباد با مساحت 7000 مترمربع را از دیگر پروژه‌های مهم فضای سبز در منطقه یک شهرداری دانست که عملیات اجرایی در پارک‌های شهید قهرمان و کمال آباد به زودی به اتمام می‌رسند و در اختیار شهروندان همدانی قرار می‌گیرند.

 

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23948