کد خبر : 23938
تاریخ : 1400/2/21
گروه خبری : شهرستان

نماینده مردم ملایر در مجلس:

هر جا بدون ‌اقتدار ‌مذاکره کردیم ناموفق بودیم‌

هگمتانه، گروه شهرستان: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات ظریف به کلی "غلط" بود، گفت: هر جا بدون ‌اقتدار ‌مذاکره کردیم ناموفق بودیم‌.

به گزارش هگمتانه، هادی بیگی‌نژاد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌درستی دریافته ‌اگر چنانچه کشور در عرصه نظامی ضعیف بوده و حضور منطقه‌ای نداشته باشد توسط غربی‌ها پایمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه مستندات این مسئله نیز شعاری است که امروز در منطقه توسط گروه‌های مقاومت اعلام می‌شود، گفت: گروه‌هایی مانند حزبa‌الله و حماس ‌به این نتیجه رسیده‌اند که جز با زبان زور نمی‌توان با آمریکایی‌ها، کشورهای اروپایی و رژیم غاصب صهیونیستی سخن گفت چراکه آنها زبانی جز زور را نمی‌فهمند.

نماینده مردم ملایر در مجلس عنوان کرد: پس از حمله صهیونیست‌ها به لبنان بود که گروهی مانند حزب‌الله شکل گرفت و توانست با تکیه‌بر همین شعار قدرت گرفته و با آنها مقابله کند.

وی بابیان اینکه حماس نیز امروز در منطقه خود عزتمند است چراکه به همین شعار تکیه کرده است مطرح کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که آمریکایی و هم‌پیمانان او با حمله به افغانستان و عراق مردمان این کشورها را کشته و ناامنی ایجاد کردند؛ آیا همین مسئله کفایت نمی‌کند که بدانیم کشوری مانند آمریکا، هم‌پیمانان آن و رژیم اشغالگر قدس زبانی جز زور را نمی‌فهمند.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر منطق و تجربیات گذشته است توضیح داد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته بر مبنای قدرت شکل‌گرفته است چراکه ما باور داریم اگر ضعیف باشیم در دنیا حذف خواهیم شد.

وی بابیان اینکه درحالی‌که باید مسؤولان جمهوری اسلامی ایران متعهدانه این سیاست را باور داشته و حمایت کنند شاهد این هستیم که برخی سخنان خلاف این مسئله از برخی مسؤولان مانند آنچه در روزهای گذشته رخ‌داده است شنیده می‌شود، اضافه کرد: سخنان آقای ظریف تنها انتقاد به عملکرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه وی سیاست خارجه کشور در طول 40 سال گذشته را زیر سؤال برده و آن را غلط می‌داند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته به‌درستی دریافته‌ایم هر جا بااقتدار برخورد کرده‌ایم موفق بوده و هر جا مذاکره کردیم ناموفق بودیم افزود: در زمان جنگ و پس از فتح خرمشهر نیز اگر مقاومت نکرده و مذاکره می‌کردیم نمی‌توانستیم موفقیتی به دست آوریم کما این‌که همان زمان یاسر عرفات راه مذاکره با رژیم اشغالگر قدس را در پیش گرفت و امروز پس از 70 سال هنوز در حال مذاکره کردن هستند و دستاوردی نیز نداشته‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس بابیان اینکه سخنان وزیر امور خارجه و تیمی که اقدام به انتشار فایل صوتی ایشان کرده است زیربنای تفکر سیاست خارجی که بر مبنای منطق و عقلانیت است را زیر سؤال برد اظهار کرد: این فایل باهدف ایجاد دوقطبی در جامعه منتشرشده است.

به نقل از تسنیم، وی بیان کرد: حتی اگر این افراد بگویند سخنان ما بر‌اساس منطق و نقد بوده و ما نیز برای خود حساب‌وکتاب‌هایی داریم باید در جواب آنها بگویم که صحبت آنها غلط بوده و خیانت به شمار می‌آید.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23938