کد خبر : 23713
تاریخ : 1400/2/15
گروه خبری : ورزش

رقابت قایقران همدانی با یازده کشور آسیایی برای کسب سهمیه المپیک

هگمتانه، گروه ورزش: ملی‌پوشان روئینگ کشورمان رقبای خود را در مسابقات انتخابی المپیک در ژاپن شناختند.

به گزارش روابط‌عمومی فدراسیون قایقرانی، 4 ملی‌پوش روئینگ ایران برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک، تهران را به مقصد توکیو ترک کردند. مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا و اقیانوسیه از امروز چهارشنبه در توکیو برگزار می‌شود.

بهمن نصیری، نازنین ملایی، کیمیا زارعی و زینب نوروزی 4 نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند که تحت نظر افشین فرزام و سولماز عباسی عازم ژاپن شده‌اند.

با اعلام ستاد برگزاری مسابقات ورزشکاران شرکت‌کننده در این رقابت‌ها معرفی شدند و پاروزنان ایران رقبای خود را شناختند.

بر این اساس نازنین ملایی در روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان با رقبایی از کشورهای هنگ کنگ، اندونزی، هند، ژاپن، قزاقستان، کره، کویت، قطر، سنگاپور، تایلند،چین‌تایپه،ازبکستان، ویتنام مسابقه می‌دهد.

بهمن نصیری در روئینگ تک‌نفره سنگین ‌وزن مردان با پاروزنان کشورهای هنگ کنگ، اندونزی، هند، ژاپن، قزاقستان، کره،کویت،قطر، تایلند، ازبکستان، ویتنام، عراق، عربستان، فیلیپین، امارات، وانواتو رقابت می‌کند.

کیمیا زارعی از همدان به همراه زینب نوروزی نیز در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان با ورزشکاران کشورهای هنگ‌کنگ، اندونزی، هند، ژاپن، کره، کویت، فیلیپین، تایلند، چین‌تایپه، ازبکستان، ویتنام رو به رو می‌شوند.

ملی‌پوشان کشورمان امروز پس از انجام تست پی سی آر در هتل محل اقامت خود در توکیو مستقر خواهند شد.

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران درباره شرایط پاروزنان گفت: ملی پوشان شرایط خوبی دارند و آماده هستند تا برای بهترین نتیجه در مسیر کسب سهمیه المپیک تلاش کنند.

افشین فرزام درباره وضعیت ملی پوشان در رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار کرد: ملی پوشان تا قبل از اعزام تمرین کردند و شرایطشان خوب بوده و اکنون نیز در پیست مسابقه تمرین داشتند. همه آماده هستند تا با قدرت به آب بزنند و بهترین نتیجه را کسب کنند. کارمان بسیار دشوار است و باید با تمرکزی بالا رقابت داشته باشیم.

وی درباره محدودیت‌های ژاپن برای مقابله با ویروس کرونا نیز بیان کرد: همه شیوه‌نامه‌ها با جدیت بالایی رعایت می‌شود. اتفاق خوب این بود که قرنطینه نداشتیم و بچه‌ها توانستند از روز نخست با آرامش بیشتری تمرین کنند. ژاپن چون میزبان المپیک است با دقت بسیار بالایی همه چیز را تحت کنترل دارد تا مشکلی ایجاد نشود.

سرمربی تیم روئینگ ایران همچنین تصریح کرد: ملی پوشان ایران با تمام تلاش تمرین کرده اند و وضعیت خوبی دارند. در اینجا هم شرایطشان خوب است. مردم عزیزمان ما را دعا کنند تا بتوانیم دست پر به کشور برگردیم و نماینده‌های شایسته‌ای برای قایقرانی کشور باشیم. بحث المپیک مطرح است و باید بتوانیم افتخار آفرین باشیم.

رقابت‌های انتخابی المپیک در صورت مساعد بودن شرایط از امروز آغاز می‌شود و نماینده‌های کشورمان نیز به آب خواهند زد.

افشین فرزام و سولماز‌ عباسی کادر فنی تیم ملی در این مسابقات هستند و بهمن نصیری در روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن مردان، نازنین ملایی در روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان و کیمیا‌زارعی و زینب نوروزی در روئینگ دونفره سبک‌وزن بانوان در رقابت‌های انتخابی المپیک شرکت خواهند کرد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23713