کد خبر : 23684
تاریخ : 1400/2/15
گروه خبری : خبر همدان

حال مساعد داوطلبان دریافت کننده واکسن آزمایشی پاستور

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا خبر داد: حال دریافت کنندگان واکسن ایرانی_کوبایی کرونا مساعد است.

به گزارش هگمتانه، سید جلال بطحایی با اشاره به آغاز مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا محصول مشترک انستیتو فیلای کوبا و انیستیتو پاستور ایران در همدان، مطرح کرد: دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا هم زمان با هفت استان دیگر در کشور این مرحله از کارآزمایی بالینی را با حضور داوطلبان همدانی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شرایط جسمانی داوطلبانی که از این واکسن استفاده کرده اند دائما رصد می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون حال تمام داوطلبان مساعد بوده و عارضه خاصی نداشته اند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا یادآور شد: تنها دو تن از افرادی که این واکسن را دریافت کرده اند علائم اولیه و عادی واکسن همانند تب را تجربه کرده‌اند.

وی از تداوم ثبت نام برای شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن خبرداد و افزود: ظرفیت شرکت در این طرح، ثبت نام 3 هزار نفر است که هنوز به حد نصاب نرسیده است؛ از این رو افرادی که تاکنون به این ویروس مبتلا نشده اند می‌توانند در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند.

گفتنی است این داوطلبان تحت پوشش بیمه هستند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23684