کد خبر : 23678
تاریخ : 1400/2/15
گروه خبری : خبر همدان

ممنوعیت واگذاری انشعاب آب به اماکن غیرمسکونی

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پایش مستمر و دوره‌ای انشعابات آب با هدف نظارت و انطباق مصرف آب با کاربری‌های تعیین شده خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و پیش‌بینی شرایط بحرانی، واگذاری انشعاب به اماکن غیرمسکونی نظیر باغات از دستور کار خارج شده است.

به گزارش هگمتانه، علی قدیمی با بیان اینکه سال گذشته پیمایش مشترکان با مصرف صفر تا پنج مترمکعب در استان همدان اجرایی شد، اظهار کرد: همکاران ما به جز ثبت کنتور مشترکان، تمامی تغییرات نظیر تغییرات کاربری، اضافه بنا و دیگر تغییرات موجود را به صورت مستمر گزارش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح مستمر و دوره‌ای پیمایش انشعابات در راستای صیانت از حقوق شهروندان عملیاتی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی کمیته انسجام بخشی و کمیته بحران و در راستای جلوگیری از مصرف آب در کاربری‌های غیرمجاز برخورد با متخلفان عملیاتی می‌شود.

قدیمی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی کمیته انسجام بخشی استان، واگذاری انشعاب به کاربری‌هایی همچون ساخت و سازهای جدید ممنوع اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در موارد خاص تصمیمات بر اساس نظر شورای مربوطه نهایی خواهد شد.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و پیش‌بینی شرایط بحرانی، واگذاری انشعاب به اماکن غیرمسکونی نظیر باغات از دستور کار خارج شده و مصرف آب در هر نوع کاربری به غیر از کاربری تعریف شده در قرارداد واگذاری انشعاب آب ممنوع است.

قدیمی در بخش دیگری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب استان همدان همه ساله در راستای کنترل مصرف اقدام به پیمایش مصرف آب مشترکان خانگی می‌کند، بیان کرد: در صورت افزایش میزان مصرف مشترکان بیش از الگوی مصرف، اخطارهای لازم به مشترک ابلاغ و با توجه به شرایط تعرفه در بخش خانگی، مشترکانی که با مصرف بیش از الگوی مصرف بیش از سایر مشترکان پرداخت خواهند کرد.

وی ضمن اشاره به پیمایش صورت گرفته در سال گذشته اعلام کرد: بر اساس گزارشات مندرج، سال گذشته 54 درصد از مشترکان خانگی شهری پایین‌تر از الگو، 38 درصد دو برابر الگو و هشت درصد بیش از دو برابر الگو، مصرف آب داشته اند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23678