کد خبر : 23670
تاریخ : 1400/2/15
گروه خبری : شهرستان

توزیع 540 سبد کالای معیشتی بین ایتام تویسرکان

هگمتانه، گروه شهرستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تویسرکان از توزیع 190 سبد کالای معیشتی با همت خیران بین ایتام خبر داد و گفت: 350 سبد کالای معیشتی در شب‌های قدر بین ایتام توزیع می‌شود.

به گزارش هگمتانه، محمد مرادی با بیان اینکه 469 یتیم و فرزندان زیر پوشش طرح محسنین زیر پوشش کمیته امداد امام(ره) این شهرستان هستند اظهار کرد: در ابتدای ماه مبارک رمضان 190 سبد کالای معیشتی به ارزش 57 میلیون تومان بین 190 خانوار زیر پوشش توزیع کردیم.

وی از پیش‌بینی تهیه 350 سبد کالا، توسط خیران نیک‌اندیش با 175 میلیون تومان به منظور اطعام و افطاری ایتام در شب‌های قدر خبر داد و افزود: تلاش بر این است تمام خانواده‌های زیر پوشش در ماه مبارک رمضان از سبد کالای معیشتی بهره‌مند شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان با اشاره به فعالیت سه آشپزخانه به منظور پخت غذای نذری برای اطعام و افطار مددجویان تأکید کرد: از مردم متدین شهرستان توقع داریم در ماه پرفضیلت رمضان برای اطعام مددجویان، حداقل یک وعده غذایی گرم کمیته امداد را یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه هر شب 300 پرس غذا در سه آشپزخانه کمیته امداد غذای نذری گرم پخت می‌کنند گفت: این غذا توسط مددکاران کمیته امداد بین خانواده‌های نیازمند شهرستان توزیع می‌شود.

مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته 46 میلیون تومان از خیران برای اطعام و افطاری کمک جمع‌آوری شد بیان کرد: ماه مبارک رمضان امسال هم تاکنون 53 میلیون تومان جمع آوری شده که امیدواریم تا پایان ماه به 100 میلیون تومان برسد.

وی با بیان اینکه از مردم خیر تویسرکان تقاضا دارم نذری خود را با توجه به فضای کرونا به کمیته امداد امام(ره) بدهند افزود: این نهاد نذری آن‌ها را با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت بسته‌های مرتب و بهداشتی تحویل خانواده‌های نیازمند می‌دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تویسرکان از پیش‌بینی و توزیع 150 صندوق در سطح شهرستان در روز عید فطر خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت کرونا برپایی نماز عید سعید فطر مشخص نیست اما با این وجود صندوق برای جمع‌آوری زکات فطره در میادین اصلی، نقاط شهری و حتی روستاهای بزرگ شهرستان پیش‌بینی شده است.

وی با تأکید بر این اینکه در راستای جمع آوری زکات فطره با مراکز نیکوکاری، هیأت امنای مساجد و شوراهای اسلامی روستا هماهنگی لازم انجام شده است اظهار کرد: چند سال اخیر کمیته امداد در همان روز عید فطر با هماهنگی بانک مبالغ جمع‌آوری شده عید سعید فطر را بین جامعه هدف خود توزیع می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه سال گذشته تنها سه مرکز نیکوکاری کمیته امداد در تویسرکان فعال بود خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و همکاری مردم امروز 14 مرکز نیکوکاری در شهرستان فعال است این مراکز شبیه به کمیته امدادهای کوچک مردمی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وجوهات امسال زکات فطره تنها در بحث درمان هزینه می‌‌شود گفت: سال گذشته حدود 34 میلیون تومان زکات فطره داشتیم با توجه به افزایش مبلغ زکات فطره طبیعتا امسال رشد دارد ضمن اینکه مردم در پرداخت زکات فطره مقید هستند.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23670