کد خبر : 23662
تاریخ : 1400/2/15
گروه خبری : خبر همدان

همدانی‌ها در سوگ شهادت امیرالمؤمنین(ع)

هگمتانه، گروه خبر همدان: مردم دارالمؤمنین همدان دوشنبه شب گذشته با حضور در برخی بقاع متبرک مراسم شب شهادت امام علی(ع) را برپا کردند و در سوگ شهادت مولی الموحدین به سوگ نشستند.

به گزارش هگمتانه، مردم روزه دار همدان هم زمان با دومین شب قدر امسال با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن مذهبی و بقاع متبرک حضور یافتند و برای مظلومیت مولای متقیان امام علی(ع) به سوگ نشستند و با شب زنده داری رقم خوردن تقدیری مورد رضایت پروردگار را برای خود از خداوند رحمان خواستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز در مراسم دومین شب از لیالی قدر و شب شهادت امیرالمؤمنین(ع) ابراز کرد: عملکرد بد و گناه، زندگی انسان را سخت می‌کند.

آیت‌ا... حبیب الله شعبانی با تأکید بر اینکه شب قدر بهترین فرصت برای جبران اشتباهات گذشته انسان است، گفت: گناه برای روح انسان، همانند سم برای بدن است.

امام جمعه همدان افزود: معصیت و گناه یعنی خارج شدن از چارچوب‌ها و اکثر گرفتاری‌های بشر به علت عملکرد‌ها و انتخاب‌های خود او است، به نحوی که عملکرد بد و گناه، زندگی انسان را سخت می‌کند.

وی بیان کرد: وقتی بشر حرمت شکنی می‌کند و مرتکب گناه جدید می‌شود، نتیجه آن ابتلا به بلاهای جدید است.

آیت‌ا... شعبانی بیان کرد: بزرگ‌ترین تصمیم و دعایی که در این شب‌ها می‌توانیم داشته باشیم این است که از معصیت فاصله بگیریم.

وی در پایان تصریح کرد: شب‌های قدر فرصتی است که با ترک گناه به پروردگار نزدیک شویم.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23662