کد خبر : 23626
تاریخ : 1400/2/13
گروه خبری : خبر همدان

تأیید صلاحیت 947 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان همدان

رد صلاحیت 201 داوطلب

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان همدان گفت: 201 داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان رد صلاحیت شدند.

به گزارش هگمتانه، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی روز یکشنبه اظهار کرد: یک هزار و 148 داوطلب برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در این استان ثبت نام کردند که 58 نفر در هیأت اجرایی و 143 نفر در هیأت نظارت رد صلاحیت شدند.

وی علت تفاوت هیأت نظارت و اجرایی در آمار رد صلاحیت شدگان را نحوه رسیدگی به پرونده داوطلبان حضور در شوراهای اسلامی شهر در استان همدان و دریافت استعلام داوطلبان عنوان کرد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در استان همدان گفت: افراد رد صلاحیت شده فرصت دارند تا در زمان تعیین شده نسبت به تسلیم شکایت خود و بررسی پرونده در هیأت نظارت عالی اقدام کنند.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: اعضای هیأت نظارت عالی اقدام به رسیدگی مجدد پرونده افراد رد صلاحیت شده کرده و در صورت وجود نقص، مشکل و اشتباهی در رسیدگی، افراد دارای صلاحیت تأیید می‌شوند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری 28 خرداد امسال برگزار می‌شود.

به نقل از ایرنا، در این دوره از انتخابات 2 هزار و 966 نفر به عنوان اعضای شورای روستاها و 174 نفر نیز به عنوان عضو شوراهای شهر و در مجموع سه هزار و 140 نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23626