کد خبر : 23514
تاریخ : 1400/2/11
گروه خبری : خبر همدان

ضرب الاجل دادستان

مهلت 7 روزه برنامه‌ریزی برای آشفته بازار میدان میوه وتره بار همدان فرماندار همدان: مشکلات میدان بار متعلق به یک سازمان نیست و نیازمند عزم همگانی چند دستگاه متولی است

هگمتانه، گروه خبر همدان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان با ابراز گلایه از بی نظمی و هرج و مرج در میدان میوه و تره بار شهر همدان، گفت: ظرف یک هفته دستگاه‌های متولی و هیأت امنا یک برنامه اصولی و عملیاتی برای سر و سامان دادن این مکان ارائه کنند.

به گزارش هگمتانه، حسن خانجانی روز پنجشنبه در بازید از میدان میوه و تره بار همدان اظهار کرد: حل مشکلات و کاهش معضلات این مکان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده است و گرنه اثرگذار نخواهد بود.

وی از شهرداری، آب و فاضلاب، پلیس مواد مخدر، پلیس راهور، اتاق اصناف و هیأت امنای میدان میوه و تره بار خواست طرح‌های عملیاتی و کارشناسی خود را ظرف یک هفته در جلسه‌ای به فرماندار همدان ارائه کنند تا بتوانیم به وضعیت ناخوشایند فعلی پایان دهیم.

دادستان همدان با بیان اینکه میدان عرضه میوه و تره بار باید دارای مدیریت قوی و نظارتی مستمر باشد، گفت: سال‌ها این مجموعه بدون قانون و سرخود فعالیت کرده و موجب بروز مشکلات ترافیکی و امنیتی برای شهر همدان شده است.

خانجانی خاطرنشان کرد: ادامه این شرایط زیبنده همدان نیست زیرا در حاشیه این مکان شاهد تجمع معتادان و وقوع جرائم مختلف از جمله سرقت هستیم که نیازمند رسیدگی در سریع‌ترین زمان است. او به شتاب گرفتن احداث میدان میوه و تره بار جدید تأکید کرد و گفت: ساماندهی میدان میوه و تره بار فعلی داروی مسکن موقتی است و باید میدان میوه و تره بار جدید که دارای فضای بزرگ‌تر و امکانات کافی است سریع‌تر به بهره برداری برسد.

محمدی: هیأت امنا مطالبه گر باشد

فرماندار همدان نیز در این بازدید ترافیک سنگین، کمبود آب آشامیدنی و فضای محدود را مهمترین مشکلات غرفه داران این میدان ذکر کرد و گفت: پیش از این هم جلسات متعددی برای گره گشایی از این مکان برگزار شده اما اراده قوی برای پیگیری وجود نداشته است.

محمدعلی محمدی افزود: مشکلات میدان میوه و تره بار متعلق به یک دستگاه و سازمان نیست و نیازمند عزم همگانی چند دستگاه متولی است. وی با بیان اینکه واگذاری این مکان به مدیریت شهری می‌تواند مؤثر باشد، گفت: شهرداری برای مدیریت این اوضاع باید حمایت شود.

فرماندار همدان تصریح کرد: نبود پارکینگ در این مجموعه ترافیک سنگینی را رقم زده که حتی پلیس راهور نیز از هدایت و نظم بخشیدن آن ناتوان است.

به گفته او، شاغلان و فعالان میدان میوه و تره بار، خودروهای حامل بار و مردمی که برای خرید به این مرکز می‌آیند همگی از این آشفته بازار ناراضی هستند.

محمدی، از هیأت امنای میدان خواست دلسوزانه پیگیر حل و فصل مشکلات بوده و روحیه مطالبه گری داشته باشند.

گفتنی است میدان میوه و تره بار همدان بیش از 70 سال پیش بر اساس نیاز جمعیت آن زمان دایر شد که با اضافه شدن جمعیت قادر به پاسخ گویی نیاز شهرهای استان نیست.

  لینک
https://hegmataneh-news.ir/sl/23514