صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: امام جمعه همدان تأکید کرد: سواد رسانه‌ای اولویت خانواده‌ها باشد.

به گزارش هگمتانه، آیت‌ا... شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان بیان کرد: رژیم صهیونیستی بداند هر چه به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شود، به پایان عمر خود نزدیک شده است.

آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه برای درک چگونگی زندگی پیامبر گرامی اسلام باید مطالعه کرد افزود: پیامبر اعظم مظهر رأفت و رحمت برای امت است که همواره به فکر رشد مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد از دیدگاه پیامبر عظیم‌الشان اسلام افزود: امروز دشمن در فضای مجازی با هدف ایجاد یاس و ناامیدی ورود کرده تا واقعیت‌ها را دگرگون کند و جای حق و باطل را جا به جا و هویت دینی را مورد تهاجم قرار دهد.

امام جمعه همدان گریزی به تبیین مقوله جهاد در فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری زد و گفت: از نظر معظم‌له جوانان باید وارد عرصه تبیین شده و واقعیت‌ها را عاقلانه بیان کنند.

وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی ایجاد هجمه و شبهه‌پراکنی می‌کند بنابراین جوانان باید در عرصه تبیین، امیدآفرینی، دفاع با عقلانیت و حکمت ورود کنند و مراقب باشند موارد احساسی مبتنی بر شهوت غالب نشود.

شعبانی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید به سواد رسانه‌ای توجه کنند ادامه داد: فرا گرفتن سواد رسانه باید برای مسؤولان، مردم به ویژه والدین در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی رابطه اجتماعی جدید را تعریف کرده است خاطرنشان کرد: پدر و مادرها اگر سواد رسانه نداشته باشند در تربیت فرزندان دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فردی که در حوزه تبیین مسائل ورود می‌کند نیز باید سواد رسانه داشته باشد گفت: در این حوزه باید مسأله اخلاق در مطالبه‌گری را رعایت کرد چراکه اگر اخلاق را به خوبی نشناسیم توهم اخلاق پیدا می‌کنیم پس باید اخلاق را شناخت و آن را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ برای دفاع باید جبهه تشکیل و منسجم عمل شود اظهار کرد: امروز برای مبارزه با شبهه‌افکنی دشمن در فضای مجازی نیازمند است که ورود هدفمند، تشکیلاتی، منسجم و با برنامه‌ریزی باشد.

شعبانی درباره انتخاب جدید رئیس صدا و سیما نیز افزود: ارتقای معرفت و آگاهی، هدایت فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و هویت مطالبه مقام معظم رهبری از صدا و سیماست.

وی با بیان اینکه اخلاق در مطالبه گری‌ها رعایت شود، بر اینکه صدا و سیما به یک خانه‌تکانی اساسی برای تحقق آرمان‌های انقلاب نیاز دارد تأکید و تصریح کرد: صدا و سیما باید هدایت فرهنگی داشته باشد چراکه رسالت فرهنگی برای جمهوری اسلامی تعریف شده و هدایت جامعه به سمت توحید یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی است که صدا و سیما باید در آن نقش داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صدا و سیما نباید منفعل باشد و باید در هدایت فرهنگی فعال باشد ادامه داد: از طرف دیگر لازم است مطالبات مردم در صدا و سیما بیان و صدای مردم شنیده شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حسن همجواری و تقویت همکاری با همسایگان را در رأس سیاست خارجی خود قرار داده است خاطرنشان کرد: به جمهوری آذربایجان توصیه می‌کنیم که مبادا در دامن سیاست‌های رژیم صهیونیستی بیفتد که جز ضرر ندارد.

به نقل از فارس، آیت‌ا... شعبانی گفت: رژیم صهیونیستی نیز باید بداند هر چه به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شود، به پایان عمر خود نزدیک شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: