صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به سیاست‌های ستاد ملی کرونا ما هموطنان را به مسافرت رفتن در ایام نوروز توصیه نکردیم اما َسفر به شهرهای آبی و زرد استان غیرمجاز نبود.

به گزارش هگمتانه، علی مالمیر روز سه شنبه با بیان اینکه استان همدان در تعطیلات عید نوروز پذیرای مسافران بود گفت: آمار مسافران و بازدیدکنندگان از آثار تاریخی و تفریحی استان 25 درصد سال‌های گذشته بود.

وی اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ستاد ملی کرونا ما هموطنان را به مسافرت رفتن در ایام نوروز توصیه نکردیم اما َسفر به شهرهای آبی و زرد استان غیرمجاز نبود.

وی دراظهارنظری جالب رقم 12 هزار نفری حضور مسافران در همدان را ناچیز دانست و گفت: مهمانان نوروزی همدان بسیار اندک بود و فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز رعایت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه تاسیسات گردشگری یک چهارم درآمد سالانه خود را در تعطیلات نوروز کسب می‌کنند افزود: در یک سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونا فعالان این عرصه مشکلات اقتصادی بسیاری را متحمل شدند.

وی گفت: با وجود سختی‌های فراوان تاسیسات گردشگری با همت و تلاش اشتغال موجود را حفظ کردند.

مالمیر ابراز امیدواری کرد با برچیده شدن ویروس کرونا در سال 1400 شاهد بازگشت رونق به بخش گردشگری باشیم.

 

به نقل از ایرنا، وی با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر استان همدان در زمینه جذب گردشگر تصریح کرد: صنعت گردشگری در سال‌های گذشته رشد خوبی در این منطقه داشت که امیدواریم بتواند به رشد خود ادامه بدهد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: