صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: معاون برنامه‎ ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان تأکید کرد: هزینه‌کرد برای پروژه‌ ملی بار مضاعفی بر دوش مردم است.

به گزارش هگمتانه، مرتضی حضرت زاده روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نگاه برنامه‌محور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان در شورای اداری شهرداری موجب تقویت حوزه مدیریت‌شهری شد و این مجموعه مردمی را به سمت برنامه‌محوری سوق داد.

حضرت‌زاده با اشاره به اینکه چالش‌ها در بودجه ‎ریزی بسیار حائز اهمیت است؛ افزود: علی‌رغم سیاست‌گذاری صحیح، تغییرات در ساختار شهرداری بسیار است؛ به‌گونه‌ای که در یک دوره شاهد تغییر چندین شهردار و مدیر منطقه بوده‌ایم که به‌طورقطع نگاه‌های سلیقه‌ای متفاوتی اعمال می‎ شود.

وی اظهار کرد: بر اساس قانون، امکان اصلاح بودجه وجود دارد که برای خروج از چالش‌های موجود در حوزه مدیریت‌شهری نیازمند حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان همدان هستیم.

حضرت‌زاده ادامه داد: در زمینه تأمین منابع درآمدی از سال 1396 به مبلغ 400 میلیارد تومان به بیش از هزار و 600 میلیارد تومانی در سال 1400 رسیده‌ایم و تلاش شده تا تأمین منابع بر دوش مردم نباشد‌ و مجموعه شورای شهر و شهرداری، بیشتر بر روی موارد اعمال شده در حوزه تفکیک و تملک زمین‌ها متمرکز شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه واقعیت این است که باری که شهرداری به تنهایی به دوش می‌کشد، از ظرفیت مردم استفاده می‌شود؛ اظهار کرد: سال 90 طی سفر به شهر کرمان شاهد آغاز پروژه‌های عملیاتی چندین تقاطع غیرهمسطح با منابع اعتبارات دولتی در آن شهر بودیم؛ در حالی‌که اعتبارات شهرداری برای عملیات اجرایی پروژه‌های خاص شهرداری من‌جمله تقاطع ‎های غیرهمسطح آیت‎ ا... نجفی، غدیر و بهشت که استفاده درون شهری هم ندارند، بر اساس سیاست‌گذاری‌های استانی، از جیب مردم هزینه شده است که بار مضاعفی بر دوش شهروندان همدانی تحمیل می‎ شود.

حضرت‌زاده با اشاره به تحقیقات دانشگاهی مجموعه شهرداری همدان در زمینه بهره‌گیری مدیریت‌شهری از منابع ملی و دولتی؛ اظهار کرد: هرچند نبود این اعتبارات تأثیری بر عملکرد مدیران شهری ندارد، اما باید گفت که همدان جزو آخرین استان‌ها و شهرها در حوزه جذب منابع دولتی بوده است.

به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، معاون برنامه ‎ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار همدان همچنین در حوزه مباحث درآمدی گفت: به‌منظور کاهش چالش‌های موجود، مقرر شد با همت مجموعه، نگاه تخصصی در هزینه‌کردها اعمال شود؛ از این‌رو برنامه راهبردی و عملیاتی شهرداری همدان با تمرکز بر برنامه‌محوری و چشم‌انداز 20 ساله مدنظر قرار گرفت که مقید بودن به آن دغدغه همه ماست.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: