صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

 

هگمتانه، گروه خبر همدان: نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با ابراز گلایه از نیمه‌کاره ماندن پروژه مصلی همدان و نبود یک زائرسرای مناسب برای همدانی‌ها در شهرهای زیارتی گفت: در شرایط فعلی ما نیازمند تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی و مدیریت کشور هستیم.

به گزارش هگمتانه، صبح دیروز هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر اولین مجمع پیشکسوتان انقلاب اسلامی همدان با حضور  آیت‌الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان برگزار شد.

در این دیدار آیت‌الله شعبانی با بیان اینکه شما عزیزان و بزرگان را بزرگ خود دانسته و نیازمند استفاده از تجربیات و نظرات شما در تمامی عرصه‌ها هستم اظهار کرد: شما کسانی هستید که در طول عمر 42 ساله انقلاب اسلامی و حتی از سال‌های پیش از پیروزی انقلاب تجربیات بسیار ارزشمندی را به دست آورده‌اید.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حکومت اسلامی آمال بسیاری از اولیای الهی بوده است افزود: آن‌هایی که در میدان مبارزه بودند می‌دانستند با انقلاب اسلامی اتفاق بزرگی رقم خورده است اتفاقی که شاید نتوانیم آن را به‌درستی تحلیل و بیان کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اصلاح جامعه و پیشبرد انقلاب نیازمند حضور جدی مردم و مشارکت آنها در تمام عرصه‌هاست عنوان کرد: اگر فرد بزرگ و یگانه‌ای مانند امام علی(ع) در زمان حکومت‌داری خود دچار مشکل شد برای این بود که مردم پای‌کار نبودند.

وی با بیان اینکه برای اینکه ظهور امام عصر(عج) اتفاق بیفتد باید افراد انقلابی با نگاه و مدیریتی جهانی پای‌کار ایشان باشند افزود: در شرایط فعلی ما نیازمند تربیت نیرو برای انقلاب اسلامی و مدیریت کشور هستیم.

آیت‌الله شعبانی با این توضیح که از ابتدای حضورم در استان تاکنون بنای کار ما راه‌اندازی مجامع و کارگروه‌های مختلف بوده است، مطرح کرد: امروز اگر بخواهیم اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببریم و یا اینکه آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم نیازمند تشکیلات و کار گروهی و با برنامه هستیم.

وی اظهار کرد: اگر کارهای بسیاری انجام می‌دهیم اما پیشرفتی نداریم برای این است که هم‌افزایی نداریم به همین دلیل نیز در بسیاری از مسائل عقب‌مانده‌ایم و با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با ابراز گلایه از نیمه‌کاره ماندن پروژه مصلی همدان و یا عدم وجود یک زائرسرای مناسب برای همدانی‌ها در شهرهای زیارتی عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز متأسفانه ما مشکلات بسیاری داریم مانند اینکه مثلاً در محرم نمی‌توانیم یک تجمع بزرگ از هیأت‌ها داشته باشیم در حالی‌که همین تجمع بزرگ مذهبی در فرهنگ عمومی جامعه بسیار اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه شما پیشکسوتان انقلاب اسلامی از ظرفیت و نفوذ اجتماعی بالایی در جامعه برخوردارید که باید از آن برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های انقلاب و همچنین مدیریت افکار عمومی استفاده کنیم، گفت: اگرچه در آستانه انتخابات قرار داریم اما این مجمع سیاسی نبوده و ما نیز به دنبال کار سیاسی و انتخاباتی نیستیم بلکه دغدغه ما کار فرهنگی است.

در این جلسه تعدادی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی ازجمله آقایان دیباج، محمدجواد بیات، بختیاری، پرزاد، صدیق، رضا نیا، نباتی، بادامی، حبیبیان و کریم پور نکاتی را بیان کردند.

به نقل از فارس، تجلیل از مقام شامخ شهید مدنی(ره) و بیان ویژگی‌های مدیریتی بالای ایشان، نقش شهید مدنی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، لزوم هم‌افزایی بیشتر نیروهای انقلابی، مقابله با بی‌خیالی و بی‌مسؤولیتی نسبت به انقلاب اسلامی، لزوم پرداختن صحیح و مستند درباره سه واقعه مهم رخ‌داده در همدان مانند واقعه 30 مهر، پایین آوردن مجسمه شاه و حرکت تاریخی مردم همدان در 21 بهمن 57، لزوم پای‌کار بودن نیروهای انقلابی، مبارزه با جریان انفعال، لزوم تشکیل مجمع پیشکسوتان انقلاب اسلامی در شهرستان‌ها، مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، لزوم توجه به قشر خاکستری و خاکستری متمایل به سیاه در جامعه و استفاده هر چه بیشتر از گروه‌های مردمی و بسیج برای مقابله با چالش‌های موجود در جامعه از جمله مسائلی بود که توسط اعضای حاضر در این دیدار بیان شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: