صفحه 1 : فرهنگی صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۲۷
اسفند
۱۴۰۲

شماره
۵۵۸۱

امروز: ۱۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Mar) 29

عناوین صفحه

  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • اخبار کوتاه - 27 اسفند
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • بهار می‌آید تا دستان مهربانی خالی نمانند
  • فرهنگ غلط به چالش سالمندی منجر می‌شود
  • خدمت به خانواده شهدا وظیفه ما و قدم در راه شهدا برداشتن رسالت مسؤولان
  • شاکله هیأت بازرسی همدان مردمی بود
  • شور و نشاط همدانی‌ها در بازار شب عید
  • تقدیر ویژه جامعه ورزش استان از روزنامه هگمتانه
  • 19هزار همدانی وام فرزندآوری گرفتند
  • نام‌نویسی اعتکاف ماه رمضان از 6 فروردین
  • تلاشگران عمرانی و خدمات شهری شهرداری منطقه چهار همدان تقدیر شدند
  • رونمایی از سومین کاشی‌نگاره شهیدان در مسجد امیر‌المؤمنین(ع) صدف
  • حبس یک تا 10 سال در انتظار تعرض‌کنندگان به میراث باستانی
  • حقوق بشر آمریکایی جایی برای حمایت از هزاران زن با شرف غزه ندارد
  • پیشرفت ایران در شاخص توسعه انسانی
  • طراحی شهرهای خلاق
  • حضور 300 نفری بانوان در جلسات قرآن کانون فرهنگی هنری مهدیه همدان
  • پیگیری توزیع 80 تن گوشت قرمز در نوروز
  • هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس شورای اسلامی شهر همدان از تصویب دفترچه عوارض محلی سال 1400 شهرداری همدان در صحن شورا خبر داد.

    به گزارش هگمتانه، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان در هفتاد و نهمین جلسه صحن شورای شهر، گفت: دفترچه عوارض محلی سال 1400 شهرداری همدان با کمترین اصلاحات و الحاقات دفترچه عوارض محلی سال 99 به تصویب رسید.

    عسگریان افزود: اعضای شورای شهر همدان سعی کردند در بررسی تعرفه عوارض محلی سال 1400 شهرداری با کمترین تغییر در ساختار دفترچه عوارض محلی سال 99 و با در نظر گرفتن مباحث فنی، کارشناسی و ملاحظات اقتصادی پیش‌رو، دفترچه عوارض محلی مطلوب، دقیق، منطبق با ظرفیت‌های بالقوه موجود در شهر همدان تدوین شود.

    وی یادآور شد: از ویژگی‌های منحصر به فرد دفترچه عوارض محلی سال 1400 رفع ابهامات و کاستی‌های موجود در دفترچه عوارض محلی سال 99 و ثبات در مفاهیم کلی کدهای درآمدی سال‌های 98 الی 1400 است.

    رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: دفترچه عوارض محلی سال آتی طی پنج جلسه فوق‌العاده صحن شورای اسلامی شهر به سرانجام و تصویب رسید که انتظار می‌رود با توجه به توانایی مدیریت شهری و نظرات کارشناسی مجموعه شهرداری همدان سیاست‌گذاری‌های شورای شهر به نحو شایسته‌ای در شهر به اجرا گذاشته شود.

     

     مولوی: عملکرد خوب مدیران از نگاه تیزبین مردم پنهان نمی‌ماند

    نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن تبریک ایام دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) گفت: عملکرد خوب و اقدامات مناسب، خالصانه و جهادی مدیران به خوبی دیده می‌شود و از نگاه تیزبین مردم و نمایندگان پنهان نمی‌ماند.

    ابراهیم مولوی اظهار کرد: کار و تلاشی که در شهرستان همدان انجام شد با همت و کمک فرماندار وقت مخلص، پاکدست و کاربلد آقای حسین افشاری و تلاش شرکت‌های خدمات رسان بوده که نتایج آن به عینه مشهود است که باعث بالارفتن رضایت شهروندان و ساکنین مناطق حاشیه‌ای و توانمندسازی شهر همدان شود.

    وی با اشاره به اینکه همراهی و تلاش صادقانه و خالصانه مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان با مدیریت‌شهری در امر توانمندسازی شهر آینه‌ تعهد و وظیفه شناسی است، اضافه کرد: مصوبات هیأت دولت در خصوص توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار شهر همدان به همت و تلاش مدیران شرکت‌های آبفا، برق و گاز به بهترین نحو اجرایی شده است و طی کمی بیش از سه سال گذشته به اندازه حدود 30 سال به این مناطق کمتر توسعه‌یافته خدمات ارائه شده و این مناطق در حال حاضر دارای کیفیت بصری و کالبدی، بهداشتی، فضای سبز و... قابل‌قبول است.

     

     گردان: ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری

    در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک و محیط زیست شورای شهر همدان هم، با اشاره به تأیید 83 درصدی مصوبات شورا در کمیته انطباق طی سال‌های گذشته، گفت: این همکاری و تعامل با مدیریت شهری، مرهون زحمات اعضای کمیته انطباق بوده است.

    کامران گردان اضافه کرد: مدیریت شهری چنانچه توانسته در اجرای برنامه‌های خود موفقیت‌هایی را کسب کند، به دلیل وجود امنیتی بود که با درایت مسؤولان شهرستان همدان بوده که مردم قدردان این خدمت گزاری هستند.

    گردان با اشاره به ضرورت ایجاد مدیریت واحد شهری، اظهار کرد: در بحث خدمات شهری چندین سال است که شوراها و دولت به دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه شهری هستند که هنوز این مهم، محقق نشده است؛ اما در همدان با همدلی و تعامل دستگاه‌های اجرایی تقریباً مدیریت واحدی ایجاد شده است و کارها با همکاری یکدیگر پیش می‌رود.

     

     بادامی‌‍‌نجات: تدوین تعرفه محلی 1400 شهرداری همدان عمدتاً حمایتی است

    رئیس کمیسیون برنامه بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه تدوین تعرفه محلی 1400 شهرداری همدان عمدتاً حمایتی بوده است، گفت: دقت در تصویب تعرفه عوارض شهرداری ضامن حفظ منافع عمومی در تدوین بودجه است.

    بادامی‌نجات با تأکید بر اجرای ماده 30 آیین نامه مالی شهرداری‌ها و همچنین قانون وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهرها، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که زیربنای بودجه و درآمد شهرداری‌ها بوده، دفترچه تعرفه عوارض سالیانه شهرداری‌هاست که توسط شهرداری تهیه و در شورای شهر مصوب می‌شود؛ بنابراین اهمیت موضوع با توجه به تصمیم گیری برای یک سال مالی شهرداری، مشهود است.

    به گفته وی؛ موضوع عوارض و بهای خدمات از مهمترین وظایفی است که پرداختن صحیح، دقیق و عدالت محور به این امر، تضمین کننده برنامه‌های مالی سال آتی شهرداری و مبنای سیاست گذاری‌ها در مدیریت شهری خواهد بود.

    رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان اضافه کرد: بر اساس تعرفه مصوبه شورا تعرفه محلی 1400 شهرداری همدان میزان معافیت‌ها افزایش داشته و پروانه ساختمانی نیمی از شهر به لحاظ جمعیتی رایگان شده است و تمام اقشار آسیب‌پذیر نیز تحت‌پوشش‌های حمایتی معتبر پروانه رایگان دریافت می‌کنند در کنار آن سیاست‌های تشویقی برای مسکن ملی لحاظ شده و انبوه‌سازان نیز شامل تا حدود 60 درصد تخفیف شده است.

    بادامی‌نجات همچنین با بیان اینکه زحمات مدیران اثرگذار و موفق سالیان سال در اذهان عمومی باقی می‌ماند، اظهار کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان همدان در مناطق توانمندسازی، زحمات زیادی را متقبل شده‌ و اقدامات مثبت و اثرگذاری را انجام داده‌اند که قابل مشاهده و ملموس است و مردم قدردان این مجموعه و مدیران این شرکت‌ها هستند.

     

     کاوسی‌امید: خدمت صادقانه با مدیریت جهادی محقق می‌شود

    سخنگوی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه کمک به مردم، خدمت خالصانه و صادقانه با مدیریت جهادی محقق می‌شود، گفت: با پشت میزنشینی نمی‌توان خدمات را به نحو احسن انجام داد و مدیرانی که به اینگونه رفتار می‌کنند باید محاکمه شوند زیرا تَرک فعل کرده‌اند.

    اکبر کاوسی‌امید با اشاره به به کارگیری مدیران غیربومی و پروازی در استان همدان یادآور شد: مدیر غیربومی، ناآشنا به محیط زیست خود نمی‌تواند مدیریت مطلوب داشته باشد.

    وی با اشاره به دوران خدمت حسین افشاری در سمت فرمانداری همدان، یادآورشد: آقای افشاری، معلم اخلاق بوده و هستند و اولویت بخشی به مؤلفه امنیت و آرامش مردم شهرستان همدان نسبت به سایر فرمانداران سابق شهرستان همدان از ویژگی بارز افشاری است.

     

     فرماندار سابق همدان: اقدام شورای شهر برای قدردانی از مدیران ارزشمند است

    حسین افشاری فرماندار سابق همدان هم در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای شورا برای تجلیل از زحمات مدیران اثرگذار، گفت: اقدام شایسته شورا برای قدردانی از مدیران جهادی، بسیار ارزشمند است؛ زیرا قدرشناسی در دستور کتاب مقدس قرآن کریم آمده و این مهم در شورای اسلامی شهر همدان ساری و جاری است.

    حسین افشاری اضافه کرد: آب، برق و گاز از خدمات حیاتی برای مردم محسوب می‎ شود که طی 7 سال گذشته، مردم در خصوص این مباحث شکایت یا نارضایتی به فرمانداری نداشتند و مدیران شرکت‌ها بیش از وظیفه مدیریتی خود برای خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش کرده‌اند.

    وی با اشاره به تدوین مطالعات طرح جامع شهری همدان، افزود: طرح جامع شهری همدان حداقل با عمر 5 دوره نمایندگی مجلس، شورای شهر و دولت‌ها برابری می‌کند و این طرح فعلی متعلق به نیمه نخست دهه 60 بوده و ده‌ها سال است که زندگی اقتصادی، اجتماعی مردم متاثر از این طرح جامع شهری است.

    افشاری، نظرات اعضای شورا خطاب به اداره کل راه و شهرسازی را در خصوص رفع اشکالات فعلی طرح جامع شهری، قابل قدردانی دانست و گفت: نگاه مدیریتی نباید بر نگاه کارشناسی و علمی سایه ‌افکند؛ زیرا این طرح برای 20 سال آینده تدوین می‌شود و در شهرسازی ملاک عمل است.

    وی ادامه داد: این سوال مطرح است که طرح جامع شهری جدید برای تأمین مسکن اقشار متوسط و ضعیف جامعه به لحاظ اقتصادی چه راهکارهایی را ارائه داده است و آیا پیش‌بینی افزایش قیمت‌ مسکن برای سال‌های آینده در این خصوص لحاظ شده و باید پرسید که برای جانمایی مسکن چه تدابیری اندیشیده شده است؟

    افشاری همچنین به جابجایی مدیران در ماه‌های گذشته توسط استاندار اشاره کرد و گفت: فرمانداری که با خرد جمعی دو سال پیاپی در 150 شاخص رتبه عالی را در کشور کسب کرده و همین سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این شاخص‌ها نهفته شده است، حال این سوال مطرح می‌شود که چه اتفاقی افتاده که بعد از دوماه فرماندار در روز تعطیل جابجا می‌شود.

    فرماندار سابق همدان اظهار کرد: علیرغم اینکه در خصوص جابجایی خود، خطاب به استاندار نامه رسمی ارسال کردم اما تاکنون جوابی در این خصوص دریافت نکرده‌ام و این سوال مطرح است که طی 20 روز چگونه می‌شود 3 ابلاغ متناقض صادر کرد.

    به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، در پایان این جلسه از فرماندار سابق شهرستان همدان و مدیران ناحیه یک و دو شرکت توزیع برق و مدیر امور آب و فاضلاب همدان توسط رئیس و اعضای شورای شهر تقدیر به عمل آمد.



    ارسال ديدگاه

    نام:
    پست الکترونیکی:
    کد امنیتی:
    ديدگاه: