صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان از عرضه خیار به قیمت هر کیلو 16 هزار تومان خبر داد و گفت: دلیل گرانی میوه افزایش هزینه‌های تولید و عدم حمایت از کشاورزان است.

به گزارش هگمتانه، حسین قاسم‌لو درباره علت افزایش قیمت میوه در بازار همدان، اظهار کرد: هزینه‌های تولید افزایش یافته به‌طوری که هزینه بسته بندی و دستمزد کارگری، سبدهای میوه و حمل و نقل افزایش داشته و همین موضوع باعث افزایش قیمت میوه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پرتقال شمال با قیمت 10 هزار و 500 تومان وارد میدان میوه و تره بار همدان می‌شود، تصریح کرد: چند روزی است که صادرات پرتقال قطع شده است، اما استان‌ها برای تنظیم بازار شب عید از شمال پرتقال خریداری می‌کنند.

رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان ادامه داد: اکثر کشاورزان سردخانه دارند و 50 درصد محصولات باغی خود را نگهداری می‌کنند و 50 درصد میوه توسط تاجران خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش واردات موز باعث افزایش قیمت این محصول شده است، یادآور شد: موز محصولی وارداتی است که در حال حاضر وارد نمی‌شود و یک ماهی است موزهای اکوادور وارد کشور نشده و فقط چند تاجر موزهای هندی را وارد کرده اند.

رئیس میدان میوه و تره‌بار همدان با بیان اینکه سیل و سرمازدگی محصولات در جیرفت بر بازار خیار تأثیر گذاشته است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم خیار در میدان میوه و تره‌بار 16 هزار تومان است و خیار گلخانه‌ای هم هنوز وارد بازار نشده است.

وی با تأکید بر اینکه از کشاورزان حمایتی نمی‌شود، گفت: وقتی کشاورزان در سال گذشته مجبور شدند خیارهای خود را دور بریزند کسی از کشاورزان حمایت نکرد و متضرر شدند بنابراین تعدادی از کشاورزان کنار کشیدند و کشت نداشتند که همین موضوع باعث شده امروز خیار به کیلویی 16 هزار تومان برسد.

به نقل از ایسنا، قاسم‌لو بیان کرد: امسال هم از سیب‌زمینی کاران حمایت نمی‌شود و سیب زمینی را به قیمت 2000 تومان هم از کشاورز نمی‌خرند و کشاورز متضرر می‌شود و بر این اساس در سال آینده 50 درصد کشاورزان سیب‌زمینی کشت نمی‌کنند و ممکن قیمت سیب‌زمینی هم افزایش یابد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: