صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از ابتلای 8 همدانی دیگر به کرونا در روز شنبه خبر داد و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان نیز از مردم خواست عادی انگاری نکنند تا زمینه ایجاد موج چهارم بیماری فراهم نشود.

به گزارش هگمتانه، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان همدان روز یکشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان همدان، گفت: عادی انگاری در شرایط فعلی و کم توجهی به موضوع مهم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی احتمال بروز موج چهارم شیوع ویروس کرونا در کشور را افزایش خواهد داد که نتیجه آن افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 و همچنین مرگ و میر ناشی از آن است.

اسدالله ربانی مهر اظهار کرد: همراهی مؤثر و مطلوب مردم در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین نظارت مستمر دستگاه‌ها بر روند اجرا موجب بهبود شرایط و کاهش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ و میر ویروس کرونا در کشور و استان همدان شده که در صورت کم توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی، افزایش دوباره موارد ابتلا و بازگشت به وضعیت قرمز بسیار محتمل است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با تأکید بر اینکه مراقب باشیم در دقیقه 90 از ویروس گل نخوریم، تصریح کرد: عادی سازی شرایط و برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمع ها، تهدید اصلی و بزرگ‌ترین خطر برای اوج گیری دوباره ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان محسوب می‌شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان همدان با بیان اینکه قرار گرفتن در وضعیت آبی به منزله پایان کرونا نیست، تأکید کرد: برگزاری هرگونه تجمع، دورهمی‌های خانوادگی و انجام سفرهای غیرضروری حتی در شهرهای با وضعیت آبی نیز می‌تواند منجر به بحرانی شدن اوضاع و تحمیل فشار مضاعف بر مردم و کادر درمان شود.

ربانی مهر با اشاره به برخی آمارهای منتشر شده در روزهای اخیر، گفت: افزایش 47 درصدی مسافرت و ترددهای بین شهری در کشور یک نشانه و زنگ خطر برای تغییر وضعیت و بازگشت به شرایط قرمز کرونا و بروز موج چهارم همه گیری ویروس است که به گفته کارشناسان تبعات آن به مراتب از موج‌های قبلی بیشتر خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز روز گذشته در گفت و گویی بیان کرد: با فوت سه نفر دیگر از مبتلایان قطعی کووید 19 در روز شنبه، شمار متوفیان کرونا در استان به یک هزار و 460 نفر رسید.

محمد طاهری اظهار کرد: همچنین با شناسایی هشت بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در روز شنبه، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به 10 هزار و 82 نفر رسید.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در روز شنبه 176 مورد بوده که از این تعداد 35 نفر در بخش عادی بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: 16 بیمار مبتلا به کووید 19 در بخش آی.سی.یو مراکز درمانی استان بستری هستند و وضعیت جسمی 31 بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان‌های اسدآباد 365، بهار 578، تویسرکان 629، رزن 417، درگزین 181، فامنین 176 و کبودراهنگ 642 نفر بوده است. وی افزود: همچنین یک هزار و 874 نفر در ملایر، یک هزار و 119 نفر در نهاوند و سه هزار و 832 نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: