صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه فرهنگی: آیین اختتامیه محفل ادبی عصر شعر «ساعت دلتنگی»، به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، عصر سه‌شنبه، آیین پایانی محفل ادبی عصر شعر ساعت دلتنگی برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان در این مراسم با اشاره به اینکه رویکرد داخلی جهاد دانشگاهی فرهنگی است، اظهار کرد: یکی از اهداف ما معرفی مفاخر علمی، مذهبی در سطح استانی، ملی و منطقه‌ای است.

علی کلانترنیا با اشاره به اینکه سردار شهید سلیمانی یکی از مفاخر بزرگ علمی، مذهبی، نظامی است، عنوان کرد: برای معرفی این شخصیت برنامه محفل ادبی شعر با عنوان «ساعت دلتنگی» در قالب شعر، دل‌نوشته، خوشنویسی، عکس برگزار شد که در نهایت 270 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

وی در ادامه اظهار کرد: 105 شعر، 85 دل‌نوشته، 23 خوشنویسی، 57 عکس با موضوع شهادت سردار سلیمانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت این اداره در برنامه‌های فرهنگی، به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:‌ در هر کشوری و در هر کجای دنیا، افراد بزرگ نمادهای افتخار آن کشور هستند که ایران نیز مملو از این افتخارات است.

احمدرضا احسانی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا الگو و چراغی برای روشن کردن مسیر ارزش‌ها است، گفت: دفاع مقدس ادامه راه انقلاب و انقلاب اسلامی ادامه راه فرهنگ عاشورا است و از همین‌رو فرهنگ عاشورا با فرهنگ دفاع مقدس عجین شده است.

احسانی تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید خارج از تمام مسائل سیاسی و جناحی بررسی شود و نمادی و افتخاری چون سردار شهید سلیمانی فارغ از نگاه‌های سیاسی و جناحی در دل همه وجود دارد.

در این مراسم برنامه‌های مختلفی چون اجرای گروه سرود و شعرخوانی انجام شد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: