صفحه 1 : رویداد صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : رویداد صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۶
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۹

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: شهردار همدان گفت: با کاهش 10 سال میانگین سن مدیران مجموعه شهرداری و با بهره گیری از جوانان، این مجموعه توفیقات خوبی در راستای بهینه سازی و توسعه شهر داشته است و با این تجربه و همکاری خانه جوان همدان با مجموعه شهرداری ما را برای مدیریت شهری پویا و فعال و تبدیل همدان به شهر جوان باور یاری کنند.

به گزارش هگمتانه، عباس صوفی در بازدید از خانه جوان همدان طی نشستی با اعضا جوان این مجموعه گفت: تلاش نمودیم با اعتماد به جوانان میانگین سن مدیران مجموعه شهرداری را به ده سال پایین‌تر ببریم.

صوفی افزود: این مجموعه توفیقات خوبی در راستای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه جوانان داشته است که این ظرفیت می‌تواند فرصتی بدیع برای تعاملات جوانگرایانه و طرح‌های خلاق جوانان برای بهره مندی در حوزه مدیریت شهری باشد چراکه معتقد به شهری پویا، فعال و جوان باور هستیم.

شهردار همدان، ضمن تقدیر از عملکرد خانه جوان گفت: عملکرد این مجموعه با بهره گیری از ظرفیت و افکار جوانان و برنامه و اهداف که در حوزه جوانان دارند قابل تقدیر است.

عباس صوفی تصریح کرد: زمانی که کاری به جوانان سپرده شود و به آنها اعتماد کنیم، شاهد عملکرد و نتیجه خوبی در آن حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرداری هر زمان که کارها به جوانان سپرده شد، عملکرد بی نظیری رقم خورد عنوان کرد: اعتقاد زیادی به جوان گرایی دارم و خوشبختانه موفق شدم با بهره گیری از جوانان در دوره مدیریتی خود به نتایج خوبی برسم.

صوفی با بیان اینکه در حال حاضر دغدغه اصلی جوانان اشتغال و ازدواج است اذعان کرد: در حال حاضر و با توجه به شرایط جامعه اکثر جوانان و نوجوانان نگران آینده خود هستند که لازم است توجه ویژه به این دو بحث شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری ها، ارتقا فرهنگ جامعه است خاطرنشان کرد: مجموعه شهرداری با بهره گیری از این نوع ظرفیت‌های خانه جوان رفتار‌های اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ارتقا دهد.

شهردار همدان با بیان اینکه جامعه امروز ما به جوانان نیاز دارد که از علم و دانش به روزی برخوردار باشند گفت: برای اینکه بتوانیم از جوانان در حوزه‌های مدیریتی و مشاوره استفاده کنیم لازم است که جوانان علم و اطلاعات خود را به روز کنند و در حیطه مورد نظر خود تجربه کسب کنند.

صوفی با بیان اینکه لازم است در کنار توجه به آموزش به جوانان به معنویت آنها توجه ویژه‌ای بشود افزود: توصیه من به خانه جوان همدان این است که آموزه‌های معنوی و دینی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری یک مجموعه چند وجهی است که در همه حوزه‌ها هم صاحب نظر است و فعالیت می‌کند افزود: در همه حوزه‌ها از جمله ورزش تاکنون اقدامات خوبی انجام داده ایم و در ورزش محلات سالانه 10 هزار جوان در رده‌های فوتبال و فوتسال فعالیت می‌کنند.

صوفی افزود: امسال 28 زمین فوتبال، بستکبال، والیبال و... در تمام مناطق همدان به خصوص مناطق کمتر توسعه احداث کردیم.

وی افزود: توجه به همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، زیباسازی یکی از اهداف مهم مجموعه شهرداری است که در این راستا از شما می‌خواهم با استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان این مجموعه، شهرداری را در تمام حوزه‌ها یاری کنید.

شهردار همدان در خصوص پیشنهاد انتخاب مشاوران جوان از اعضا خانه جوان گفت: شهرداری همدان آمادگی دارد تیم مشاوران جوان را از بین جوانان صاحب ایده و دغدغه مند در همین مجموعه ایجاد و نشست‌های هم اندیشی را به صورت مشترک برگزار کند.

صوفی گفت: در حوزه مباحث رفتار فرهنگی شهروندی نیاز به تولید محتوا و تبلیغات جذاب در برنامه‌های صدا و سیما داریم که حتما از ظرفیت این مجموعه استفاده خواهیم کرد.

شهردار همدان با بیان اینکه قرار شده است برای اولین بار پارک خلاقیت در همدان احداث شود افزود: قرار است سال آینده با احداث پارک خلاقیت برای گروه سنی کودک و نوجوان، به دنبال تقویت و شناسایی استعدادها و توان آنها در حوزه خلاقیت و نو آوری باشیم.

در ادامه مدیرعامل خانه جوانان استان همدان نیز با تقدیر از نگاه جوان گرایانه شهردار همدان گفت: خوشبختانه تاکنون توانسته ایم جوانان فعال و علاقه مند خوبی را جذب برنامه‌های متنوع این خانه که متعلق به خود جوانان است نماییم.

امیر غلامی افزود: با تشکیل 14 کمیته مختلف با بیش از 130نفر در قالب این کمیته‌ها اهداف فرهنگی، اجتماعی، هنری، کارآفرینی، حقوقی و ورزشی را با محوریت آموزشی و استعداد یابی دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در کمیته ورزش با بهره گیری قهرمانان و ورزش کاران نشان آور درصدد این هستیم این افراد را به عنوان الگو به نسل جوان معرفی کرده و با استعداد یابی علاقمندان به حوزه ورزش، آنها را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

مدیرعامل خانه جوانان استان همدان با اشاره به اینکه یکی از کمیته‌های تشکیل شده در خانه جوانان، کمیته سلامت با شعار افزایش سلامت جسم و روح جوانان در جامعه است عنوان کرد: کمیته سلامت خانه جوانان استان همدان متشکل از افرادی از کادر بهداشت و درمان است و تمام تلاش این کمیته این است که جوانان از عمر خود به نحو احسن استفاده کنند تا بتوانند در سنین پیری همانند جوانی شاد و پر انرژی باشند.

وی با بیان اینکه با ساخت ویدیو‌های آموزشی کرونا در فضای مجازی همراه جوانان در این ایام بودیم عنوان کرد: فیلم‌های آموزشی مختلف در خصوص آموزش‌های کرونایی تاکنون توسط کمیته سلامت خانه جوان تولید شده است.

غلامی با اشاره به کمیته نسل نو گفت: در این کمیته ضمن آموزش و استعدادیابی نوجوان مهارت‌های مدیریتی و ارتباطات اجتماعی برای داشتن آینده بهتر کمک کنیم.

وی افزود: همچنین در نظر داریم در این کمیته دانش‌آموزان روابط اجتماعی و حقوق اجتماعی را یاد بگیرند.

مدیرعامل خانه جوانان استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف کمیته حقوقی حضور یک نماینده از کمیته حقوقی خانه جوانان استان همدان در دادگاه‌های حقوقی و کیفری است گفت: در نظر داریم از نوجوانان و جوانان که در این حوزه نیاز به یک حامی حقوقی دارند حمایت کرده و به آنها مشاوره حقوقی رایگان ارائه دهیم.

غلامی گفت: در استان همدان برای دومین بار در کشور برای بیمه جوانی به جوانان همدان تعلق می‌گیرد و جوانان همدانی که سنی بین 18 تا 35 سال دارند می‌توانند با پرداخت 270 هزار تومان خود را بیمه کنند و از مزایای آن استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه در خانه جوانان استان همدان در نظر داریم هزینه‌های زندگی جوانان را کاهش دهیم خاطرنشان کرد: در خانه جوانان استان همدان در نظر داریم با انعقاد قرارداد بین سازمان ها، هتل ها، تالارهای پذیرایی، آتلیه عکاسی ازدواج آسان در استان همدان ترویج و گسترش بدهیم.

مدیرعامل خانه جوانان استان همدان خاطرنشان ساخت: بعد از اتمام کرونا در نظر داریم سفره عقدی را در محل برپا کنیم و به جوانان مستحق که در شرف ازدواج هستند و توانایی برگزاری جشن عقد را ندارند در این راه کمک و همراهی کنیم.

عضو هیأت مدیره و مشاور خانه جوانان استان همدان نیز گفت: خرسندیم که شهردار همدان با اعتماد به جوانان در برخی بخش‌های مدیریت توانسته تحولات و رضایتمندی شهروندان را به دست آورد.

محمدرضا غلامی افزود: سازمان‌های مردم نهاد استان همدان فرصتی بی بدیل برای کادرسازی جوانان برای حضور مدیریتی و اثربخشی در جامعه می‌باشد که تجربه نشان داده است که فعالان این بخش از مدیران موفق به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: تلاش بر این است تا از تمام ظرفیت جوانان در بحث مدیریت و اجرا استفاده شود که موفقیت‌ها و اقدامات خوب صورت گرفته از نتایج این اتفاق جوانگرایانه بوده است.

غلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین نکته که جوانان امروز به دنبال شهری خلاق و نوآور هستند ابراز امیدواری نمود مجموعه شهرداری در تداوم اقدامات نوین و مدرن شهری همچون قطار شهری طرح‌ها و پروژه‌های یک شهر مدرن را در دستور کار جدی‌تر قرار دهد.

عضو هیأت مدیره و مشاور خانه جوانان استان همدان اضافه کرد: افزایش مراکز تفریحی و ورزشی جذاب می‌تواند نشاط اجتماعی جوانان را در شهر همدان ارتقا بخشد و این مجموعه با بهره گیری از کادر با تجربه و کار بلد در نظر دارد ضمن آموزش‌های لازم به جوانان راه درست زندگی کردن و راه موفقیت را به جوانان نشان دهد.

محمد رضا غلامی در پایان به شهردار همدان پیشنهاد کرد در سطح نگاه کارشناسانه از ظرفیت‌های خانه جوان در راستای اهداف آموزشی، اجرای طرح‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی و نیز راه‌اندازی تیم مشاوران جوان استفاد کند و در جهت خدمت به جوانان نسبت به تعاملات دوسویه نگاه مضاعفی داشته باشد.

مدیر داخلی خانه جوان همدان نیز در این نشست با اشاره به اعتماد مسؤولین به جوانان در بحث ایجاد این خانه گفت: تمام تلاش ما برآن است تا یک الگوی خوبی را در بخش مدیریت سمن‌ها ارائه نمائیم.

پریزاد پاکدل در ادامه با ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته در خانه جوان تصریح کرد: از آغاز فعالیت این خانه طی مردادماه جاری تاکنون بیش از 3 هزار ساعت خدمات آموزشی برای جوانان با توجه به محدودیت‌های ایام کرونایی برگزار شده است.

وی ادامه داد: با جذب بیش از هزار و 200 نفری جوانان به این خانه به دنبال برنامه‌ریزی منسجم برای ارائه خدمات متنوع مورد نیاز جوانان هستیم. همچنین با تغییرات صورت گرفته توانسته ایم ظرفیت خوبی را برای بهره گیری و هدایت استعداد‌های جوانان خلاق در دستور کار قرار دهیم.

مدیر داخلی خانه جوان همدان افزود: در حال حاضر این مجموعه با دو استودیو صدا و تصویر، دو سالن جلسات مجهز و 6 کلاس آموزشی، کتابخانه تخصصی جوانان واحد آی تی، تکثیرات، اتاق مشاوره، بخش روابط عمومی و تولید محتوا برنامه و چشم انداز خوبی را برای جوانان این شهر در دستور کار قرار داده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: