صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان - استان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۰ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 18

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در ادامه بررسی تبصره‌های بودجه سال آینده موضوع تعیین سقف میزان پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد حداکثری برای آن تعیین شود.

به گزارش هگمتانه، علیرضا شهبازی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته پرداخت‌های پاداش پایان خدمت در برخی موارد خیلی بالا بوده لذا نمایندگان عضو کمیسیون این موضوع را مورد بررسی قرار دادند که انتظار می‌رود در کمیسیون تلفیق مورد تصویب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سقف پیشنهادی ما برای پرداخت پاداش پایان خدمت حداکثر 500 میلیون تومان است افزود: پس از تائید نهایی این ماده در کمیسیون تلفیق لازم است که در صحن علنی به تصویب نمایندگان برسد که در این زمینه ما تلاش خواهیم کرد که این مورد با موافقت نمایندگان روبه‌رو شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با تکذیب شایعه پیشنهاد قطع پاداش پایان خدمت کارکنان دولت افزود: پاداش پایان خدمت کارکنان دولت به هیچ عنوان قطع نخواهد شد اما بحث بر سر این است که لازم است سقفی برای پرداخت آن مشخص شود.

وی با دفاع از پرداخت پاداش پایان خدمت کارکنان گفت: در این زمینه نباید تبعیضی وجود داشته باشد زیرا در سالهای گذشته بازنشستگان پاداش دریافت کرده‌اند و لذا نباید تفاوتی در این زمینه وجود داشته باشد.

شهبازی افزود: پرداخت این پاداش حمایت مالی از کارکنان ساده دولت و یا کارمندان و معلمان آموزش و پرورش است که حقوق آنها خیلی بالا نیست و این مبلغ می‌تواند کمک خوبی برای آنها باشد و لذا ما در این زمینه حمایت‌های خود را به عمل می‌آوریم.

 

اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای ادامه چهار بانده شدن محور نهاوند- آورزمان

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دیدار با معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، موضوع ضرورت تسریع در عملیات چهار بانده شدن محور آورزمان به نهاوند مورد بررسی قرار گرفت افزود: در این دیدار با اشاره به موقعیت این محور ارتباطی که حجم وسیعی از حمل و نقل غرب کشور از آن صورت می‌گیرد بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر این پروژه به عنوان مطالبه چندین ساله مردم نهاوند تأکید شد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: محور نهاوند به آورزمان و ملایر بخشی از محور ارتباطی مرکز به غرب کشور است که در ایام اربعین با حجم بالای تردد زائرین عتبات عالیات روبه‌رو است.

وی افزود: بر اساس مباحث مطرح شده این دیدار، با موافقت مدیرعامل ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل کشور مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار جهت ادامه طرح تخصیص داده شد.

شهبازی بر پیگیری تکمیل محورهای ارتباطی نهاوند تا بهره‌برداری نهایی از آنها تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه جاده نهاوند به کرمانشاه نیز از جمله محورهای پرتردد استان است که می‌بایست طرح تکمیل چهار بانده شدن آن به سرانجام برسد لذا برای تسریع در اجرای آن پیگیری‌های لازم از طریق کنسرسیوم بانکی صورت گرفته است.

وی به راهکارهای اجرایی مشارکت بانک‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: مطابق با تبصره 56 در صورتی که امکان تخصیص اعتبارات دولتی به پروژه‌ای وجود نداشته باشد بانک‌ها می‌توانند با مجوز سازمان برنامه و بودجه در این زمینه مشارکت لازم را داشته باشند که در این زمینه طبق رایزنی‌های به عمل آمده تا کنون چند بانک در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند که برای اجرای شدن آن منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به تحقق یکی دیگر از مطالبات مردم نهاوند اشاره کرد و گفت: در بخش کشاورزی ساماندهی نهر شعبان یکی از مطالبات مهم کشاورزان منطقه بوده که در گذشته اقداماتی در این راستا صورت گرفته است.

به نقل از فارس، وی افزود: بنا به ضرورت تکمیل طرح ساماندهی نهر شعبان طی پیگیری‌های صورت گرفته از سوی بانک کشاورزی مبلغ 100 میلیارد تومان اعتبار برای بتونی کردن نهرهای فرعی اختصاص داده شده است.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: