صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: خیّری با کمک مالی موجب آزادی یک زندانی 54 ساله شد که به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی دو زندانی دیگر را نیز آزاد کرده بود.

به گزارش هگمتانه، یداله روحانی منش روز سه‌شنبه بیان کرد: پدر یک خانواده برای تأمین هزینه درمان بیماری فرزند معلولش مجبور به قرض گرفتن مبلغی از دیگر افراد شد. وی اضافه کرد: هزینه بالای درمان فرزند 23 ساله حتی موجب ناتوانی پدر در پرداخت اجاره بهای منزل استیجاری وی شده و به دنبال شکایت صاحب خانه و دیگر طلبکاران این مرد میانسال اواخر مهر امسال راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: این خیّر پیش از این نیز به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی 2 زندانی را آزاد کرده بود و با شنیدن این موضوع و پرداخت بخشی از بدهی حدود 70 میلیون تومانی این مددجو، زمینه آزادی او را فراهم کرد.

روحانی منش با بیان اینکه این زندانی دیروز آزاد شد اظهار کرد: 175 زندانی جرائم غیرعمد شامل 130 زندانی دارای محکومیت مالی، 35 زندانی مهریه، 6 زندانی ناتوان در پرداخت مهریه و چهار زندانی دیه ناشی از حوادث در 9 ماه سال جاری به آغوش خانواده بازگشتند.

وی بیان کرد: 167 تن از زندانیان آزاد شده در 9 ماه سال جاری مرد و هشت تن از آنها زن هستند همچنین مجموع بدهی زندانیان آزاد شده بیش از 47 میلیارد و 440 میلیون تومان بوده است.

 

روحانی منش اظهار کرد: در حال حاضر 243 تن شامل 236 مرد و هفت زن هم اینک در زندان هستند که 205 تن از آنها محکومان مالی، 33 نفر زندانی مهریه، سه نفر بر اثر ناتوانی در تأمین دیه ناشی از حوادث کار و 2 زندانی قتل غیر عمد در زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: