صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: وزیر نیرو از آب‌رسانی به 9 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: با احتساب آب‌رسانی به 100 روستایی که امروز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند، تعداد روستاهای برخوردار به 12 هزار و 437 روستا با 8 میلیون و 400 هزار نفر رسید که به یاری خدا و با تلاش مدیران ما، تا پایان دولت فعلی این عدد به 9 میلیون و 300 هزار نفر خواهد رسید.

به گزارش هگمتانه، رضا اردکانیان در آئین افتتاح طرح‌های آب رسانی به 100 روستا در استان‌های همدان، کردستان، البرز و زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه به همکاران خود به دلیل توفیق بزرگی که نصیب آنها شده تبریک می‌گویم گفت: امروز همه ما در یکی از مهم‌ترین و اثرگذار‌ترین دستگاه‌های خدمات رسان در حال فعالیت هستیم.

وی با اذعان به اینکه در راستای سی ششمین هفته از پویش " #هرهفته_الف_ب_ایران"، در هر هفته بیش از 30 روستا به شبکه آب وصل شدند، عنوان کرد: خدمت‌رسانی به مناطق مرزی را از تکالیف خود می‌دانیم چراکه این مناطق ویترین کشور ما هستند و باید بیش از شاخص‌های تعریف شده نیز از خدمات برخوردار شوند.

اردکانیان در ادامه با بیان اینکه کار مدیران دولتی در ماه‌های پایانی فعالیت دولت تدبیر و امید، مشابه دونده‌ای است که به لحظات پایانی ماراتون خود نزدیک شده است، عنوان کرد: در این شرایط نیز خدمت‌رسانی به مردم کشورمان با تلاش مضاعف همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه استانداران در سراسر کشور همواره یار و مددکار ما بوده اند، عنوان کرد: این درجه از همکاری، پشتیبانی و همدلی که میان استانداران با مدیران اجرایی استانی و به ویژه مدیران مرتبط با وزارت نیرو وجود داشته همواره با درک، فهم و توسعه یافتگی همراه بوده است.

اردکانیان ضمن اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در سی و ششمین هفته از پویش یاد شده گفت: با احتساب پروژه‌های افتتاح شده در امروز تعداد پروژه‌های این پویش به 199 پروژه در سال جاری رسید که در این رابطه 54 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

اردکانیان ادامه داد: با مجموع 100 روستایی که امروز آب رسانی شدند، مجموع روستاهایی که در دولت تدبیر و امید از نعمت آب شرب و سالم برخوردار شدند به 12 هزار و 437 روستا با 8 میلیون و 400 هزار نفر رسید که تا پایان دولت فعلی 9 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت روستایی از این نعمت برخوردار خواهند شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از مدیرعامل آبفای استان همدان، گفت: ثمره یکپارچه سازی دو مجموعه آبفای شهری و روستایی را علاوه بر استان همدان در سایر استان‌ها نیز شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه امروز باید عملکردمان را بر سر بام دنیا با صدای بلند فریاد بزنیم، عنوان کرد: در دوره 8 ساله از دولت تدبیر و امید با همه مضیقه‌هایی که مواجه بودیم توانستیم 4هزار هم وطن روستایی را به شبکه آب پایدار وصل کنیم.

حسینی‌بیدار: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب بزرگ‌ترین کوچک‌سازی دولت بود

در ادامه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم ضمن اشاره به یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب، گفت: این اقدام بزرگ‌ترین کوچک سازی دولت بود که با هدف تسهیل امر مدیریت و نظارت بر پروژه‌های آب و فاضلاب و همچنین ارتقا خدمات به دورترین نقاط کشور و استان‌ها انجام شد.

سید هادی حسینی بیدار افزود: با یکپارچه سازی دو مجموعه آبفای شهری و روستایی توانستیم مشکل 11 روستای نزدیک به شهر را با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر از نظر کمی و کیفی برطرف کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان همدان دارای 161 روستا با 620 هزار نفر جمعیت است اظهار کرد: در حال حاضر شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب شرب سالم 78 درصد است.

حسینی بیدار همچنین ضمن اشاره به پویش "هرهفته الف-ب- ایران" عنوان کرد: در بیست و یکمین هفته از این پویش با حضور وزیر نیرو تعداد 30 روستا با جمعیتی بالغ بر 28 هزارنفر و با صرف 482 میلیارد ریال در استان همدان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: در سی و ششمین هفته از این پویش نیز دو روستا از استان همدان با 1500 نفر جمعیت و صرف بیش از 18 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

وی در نهایت تصریح کرد: سقایی و خدمت گزاری به مردم از افتخارات ماست.

 

به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، در سی و ششمین هفته از پویش هر هفته الف-ب-ایران دو روستا از استان همدان نیز از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: