صفحه 1 : پزشکی و سلامت صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : پزشکی و سلامت صفحه 8 : فرهنگی

۱
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۴

امروز: ۱ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Saturday 2024 (Apr) 20

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: مسؤول پیگیری بافت مرکزی شهرداری همدان از افتتاح شهرداری منطقه 5 در بهمن امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار هگمتانه، حمیدرضا طبی مسرور از راه‌اندازی شهرداری منطقه پنج یا همان بافت تاریخی همدان در بهمن ماه خبر داد و گفت: با راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی شاهد ساماندهی هویت و تاریخ همدان خواهیم بود‌.

وی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و آرشیو پرونده‌های املاکی که در این منطقه واقع شده، اطلاعات این منطقه در اختیار واحد‌های مربوطه قرار خواهد گرفت تا از اتلاف وقت و بروکراسی برای ارباب رجوع جلوگیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تمرکز شهرداری منطقه پنج روی بافت مرکزی خواهد بود، افزود: با بهره گیری از امکانات فناوری و اطلاعات می‌توان از آرشیو الکترونیک پرونده‌های شهر استفاده کرد و ساماندهی بازار و جداره سازی در شهر همدان یکی از نیازهای اساسی است که به تقویت و حفظ هویت تاریخی سیمای همدان کمک خواهد کرد.

طبی مسرور با تأکید بر اینکه در بهمن ماه سال جاری مصادف با گرامیداشت دهه مبارک فجر شهرداری منطقه پنج افتتاح می‌شود، بیان کرد: با افتتاح این شهرداری به شکل برنامه محور و هدفمند به دنبال احیا و حفظ بافت تاریخی و ارزشمند شهر خواهیم بود.

وی ابراز کرد: پیرو تأکید شهردار همدان به جداره سازی در شهر، حفظ بازار و هویت بخشی و احیای بافت‌های تاریخی خواهیم پرداخت.

مسؤول پیگیری بافت مرکزی شهرداری همدان بیان کرد: شهر همدان در گذر زمان لایه‌های تاریخی خود را از دست داده اما تلاش مضاعفی را برای حفظ اندوخته‌های فعلی به کار می‌گیریم.

طبی مسرور تصریح کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و شهرداری منطقه پنج در نقش توأمان برای اعتلای فرهنگ تمدن همدان تلاش ثمربخشی خواهند داشت.

مسؤول پیگیری بافت مرکزی شهرداری همدان با اشاره به پیگیری‌های شهردار همدان برای راه‌اندازی شهرداری منطقه پنج در شورای پنجم اعلام کرد: مجموعه شهرداری در نظر دارد بافت تاریخی مدیریت شود و مجموعه مرکز شهر که تاکنون تحت مدیریت مناطق چهارگانه بوده و مدیریت واحدی بر آن حاکم نبوده به شهرداری منطقه پنج سپرده شود.

مسؤول پیگیری بافت مرکزی شهرداری همدان با بیان اینکه میراث فرهنگی در نظر دارد محدوده مدیریت بر اساس نقشه هوایی تهیه شده در سال 35 باشد گفت: مدیریت این شهرداری در نهایت محدوده کنونی حلقه اول و مرکزی شهر که شامل میدان امام(ره) و شش خیابان منتهی به آن است خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه گردشگری همدان مهمترین هدف و در رأس اقدامات شهرداری منطقه پنج است، افزود: شهرداری منطقه پنج در ساختمان سابق اجرای احکام شهرداری واقع در خیابان جانبازان روبه‌روی سازمان انتقال خون مستقر خواهد شد.

 



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: