صفحه 1 : ایران و جهان صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : اندیشه صفحه 8 : فرهنگی

۵
اردیبهشت
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۸

امروز: ۶ (اردیبهشت) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Thursday 2024 (Apr) 25

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه شهرستان: روزهای اوج گیری شیوع کرونا در حالی بر سر مردم شهرستان تویسرکان سایه افکنده که این شهرستان تنها از یک بیمارستان فعال برخوردار است اما اکنون اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از فعالیت بخش‌هایی از بیمارستان در آستانه افتتاح شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان بیمارستان دوم این شهرستان دارد.

به گزارش هگمتانه، اکنون تنها بیمارستان فعال شهرستان تویسرکان تقریباً دیگر جایی برای بستری کردن بیماران کرونایی، مشکوک به کرونا و بیماران متفرقه ندارد و این موضوع در چند وقت اخیر به یکی از نگرانی‌های مردم این شهرستان تبدیل شده است.

بیمارستان سردار شهید سلیمانی از بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که هنوز به طور رسمی به بهره برداری نرسیده اما با تدابیر مسؤولان تویسرکان قرار شد از بخش‌هایی از این بیمارستان برای مدیریت بهتر کرونا در شهرستان استفاده شود.

فرماندار تویسرکان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت درمانی بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در شرایط بحرانی کرونا اظهار کرد: طبقه دوم و سوم این بیمارستان برای تجهیز کامل در اختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گرفته است.

سیدرسول حسینی از آماده شدن بخش‌هایی از این بیمارستان برای پذیرش و بستری بیماران در آذرماه امسال خبر داد و بیان کرد: افتتاح رسمی با تکمیل صددرصدی این طرح در آینده صورت می‌گیرد.

در روزهای اخیر جمعی از طلاب بسیجی شهرستان تویسرکان برای آماده سازی فضای بیمارستانی این مرکز درمانی در برخی بخش‌ها پیشگام شدند تا این امید در دل مردم تویسرکان زنده شود که قرار است پس از سال‌ها انتظار از سال 95 تاکنون بیمارستان شهید سلیمانی عملاً وارد چرخه اجرایی ارائه خدمات درمانی شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش از آماده بودن این بیمارستان برای بهره‌برداری خبر داد اعلام کرد: اگر مسؤولان شهرستان بخواهند از بخش‌هایی از این بیمارستان قبل از افتتاح رسمی و برای مدیریت بهتر کرونا استفاده کنند، مخالفتی با این کار نداریم.

از سوی دیگر اگر این بیمارستان هرچه زودتر به بهره برداری رسمی و کامل برسد بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان تویسرکان برطرف می‌شود و حتی برخی شهرستان‌های مجاور نیز می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان در دوران پس از کرونا استفاده کنند.

به نقل از ایسنا، بیمارستان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی(قائم (عج)سابق) براساس اعلام رسمی دولت یازدهم قرار بود با 96 تختخواب در سال 95 به بهره برداری برسد اما بنا به دلایلی مانند تبدیل ظرفیت به 154 تختخواب، افزودن برخی بخش‌های تخصصی، تعلل برخی از پیمانکاران در برخی مقاطع زمانی و کمبود اعتبارات مالی در برخی زمان ها، بهره برداری رسمی از آن تا هم اکنون انجام نشده و مردم تویسرکان سال هاست که چشم به راه آغاز فعالیت اجرایی و خدماتی این بیمارستان هستند.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: