صفحه 1 : زندگی با کتاب صفحه 2 : خبر همدان صفحه 3 : شهرستان صفحه 4 : خبر همدان صفحه 5 : ایران و جهان صفحه 6 : ورزش صفحه 7 : فرهنگ و ادب صفحه 8 : فرهنگی

۳۰
فروردین
۱۴۰۳

شماره
۵۵۹۳

امروز: ۳۱ (فروردین) ۱۴۰۳ ◀ ◀ Friday 2024 (Apr) 19

عناوین صفحه

هگمتانه، گروه خبر همدان: فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: در راستای ادامه کمک‌های مؤمنانه بسیج، 4 هزار بسته معیشتی هم زمان با هفته بسیج توزیع می‌شود.

سرهنگ پاسدار علی بقایی در گفتگو با خبرنگار هگمتانه به مناسبت هفته بسیج به فرمان امام خمینی(ره) در خصوص بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی از برکات خداوند بود که بر ملت ایران ارزانی شد، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که ما امروز در سایه‌سار آن امنیت، آسایش، پیشرفت و نشاط را داریم.

وی با اشاره به اینکه اگر بسیج ایجاد نمی‌شد در تمام حوزه‌ها خلأ جدی داشتیم، عنوان کرد: در آستانه چهل و یکمین سالگرد تشکیل بسیج هستیم که شعار هفته امسال «بسیج پیشرو خدمت، امیدآفرین» است و به راستی که بسیج خادم ملت ایران است و هرجا که مردم و انقلاب به بسیج نیاز داشته از بلایای طبیعی گرفته تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی بسیج پای کار بوده است.

بقایی با بیان اینکه امسال با شیوع ویروس کرونا مردم حضور بسیج را بیشتر حس کردند و بسیج در تمام عرصه‌ها وارد شد، اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج به مراکز تهیه ماسک تبدیل شد و تولید ماسک را افزایش داد و در مورد بازرسی احتکار کالا بسیج به میدان آمد و کمک‌های مؤمنانه را انجام داد که 24 هزار و 800 بسته معیشتی در شهرستان همدان توسط بسیجیان تهیه و توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج در طرح غربالگری سلامت نیز وارد شد، افزود: بسیج هر جا که کمک رسانی به کادر درمان ممکن بود، وارد کار شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه بسیج امروز در تمام عرصه‌ها پیشرو است، بیان کرد: بسیج در طرح فاصل‌گذاری اجتماعی در کنار عوامل انتظامی کمک کرد و در مباحث آموزشی 3 هزار نفر را در خصوص کرونا آموزش داد.

بقایی با اشاره به اینکه حلقه‌های صالحین از حضوری به مجازی تغییر یافت، گفت: تاکنون 6 هزار بسته لوازم تحریر و 37 تبلت و تلفن همراه برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده است.

وی با بیان این مطلب که 96 گروه جهادی در ضدعفونی معابر فعالیت کردند، عنوان کرد: 21 هزار نفرروز در این گروه‌ها در شب و روز فعال بودند و دو رزمایش بزرگ توسط بسیجیان انجام شد.

این مسؤول به برنامه‌‌های هفته بسیج اشاره و بیان کرد: توزیع ماسک رایگان در محلات حاشیه شهر و امر به معروف مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و آموزش به مردم و گشت رضویون در راستای تأمین امنیت مردم محله اجرا می‌شود.

بقایی با اشاره به اینکه از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان فعالیت بسیج استفاده می‌شود، عنوان کرد: افتتاح و تقدیم کلید منازل بازسازی شده در سیل به صاحبان آنها و برگزاری مسابقه کتاب خوانی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، فضاسازی شهری با همکاری شهرداری از جمله برنامه‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: سه کارگاه اقتصاد مقاومتی افتتاح می‌شود و شرکت در پویش نذر خون صورت می‌گیرد و تقدیر از کادر درمان، کمک‌های مؤمنانه با اهدای 4 هزار بسته معیشتی در این هفته،‌ برگزاری یادواره مجازی آبروی محله، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی در راستای کمک به کادر درمان از دیگر برنامه‌ها است.

بقایی عنوان کرد: برنامه‌های ورزشی و مباحث مشاوره‌ای با محوریت حوزه‌های مقاومت را اجرا خواهیم کرد.



ارسال ديدگاه

نام:
پست الکترونیکی:
کد امنیتی:
ديدگاه: